فرسودگی علت ترکیدگی خطوط گاز ماهشهر-شادگان/ رفع مشکل تا فردا

خورنا: عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: فرسودگی علت ترکیدگی خطوط انتقال گاز از امیدیه به شادگان بوده است.

عبدالله تمیمی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان در خصوص علت ترکیدگی لوله گاز انتقال امیدیه به این شهرستان اظهار کرد: خطوط لوله انتقال گاز از امیدیه کشیده شده و در مسیر خود به شادگان، تلمبه خانه شرکت نفت ماهشهر را نیز تغذیه می‌کند.

وی افزود: این خطوط احتمالا نیروگاه حرارتی شهرستان آبادان را تامین گاز می‌کند که با ترکیدگی گاز همه این بخش‌ها موقتا و تا زمان اصلاح خطوط قطع شده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علت ترکیدگی، زنگ‌زدگی و پوسیدگی خطوط لوله انتقال گاز بوده و فشار گاز درون خطوط ۸۰۰ PSA است.

وی ادامه داد: این حادثه صبح امروز رخ داده و طی آن ۱۰۰ متر از لوله شکاف برداشته است.

تمیمی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که آیا گاز شهر شادگان نیز قطع شده است گفت: گاز ادارات را در حال حاضر قطع کرده‌اند تا منازل از همان میزان گازی که در خطوط باقیمانده برای تامین مایحتاج خود استفاده کنند.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر نیروهای امداد و گروه‌های ایمنی و تعمیرات در حال رفع نقص هستند و احتمالا تا فردا مشکل برطرف خواهد شد.