عفو ۸۸ نفر از از محکومان امنیتی و حوادث ۸۸ / آزادی زندانیان ادامه دارد

خورنا: سخنگوی قوه قضاییه گفت: با پیشنهاد آیت الله آملی لاریجانی و موافقت رهبر معظم انقلاب، ۸۰ نفر از محکومان امنیتی اعم از محکومان فتنه ۸۸ و غیر از آنها مورد عفو واقع شده‌اند.

به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز با اشاره به آزادی تعدادی از زندانیان امنیتی در روزهای اخیر گفت: در بین این افراد کسانی هستند که فقط حبس‌شان عفو شده‌است. کسانی هستندکه همه مجازات‌ها آنها عفو هستندو کسانی هم هستند حبس نداشته و مجازات‌های دیگر آنها مانند جزای نقدی بخشیده شده است.

وی گفت: افرادی که مورد عفو قرار گرفتند هم شامل محکومان مربوط به فتنه ۸۸ و هم غیر از آنها هستند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه محکومان فتنه ۸۸ تاکنون در سه نوبت مورد عفو قرار گرفتند گفت: در سالهای ۹۰، ۹۱ و ۹۲ تعدادی از محکومان امنیتی مربوط به فتنه ۸۸ مشمول عفو واقع شده‌اند که مجموع مشمولان عفو در نوبت اخیر ۸۰ نفر هستند.

اژه‌ای در ادامه پنجاه‌و دومین نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای مجدد برای آزادی زندانیان امنیتی دارید یا خیر، گفت: بدون شک هم به صورت معیاری و هم به صورت غیر معیاری برنامه داریم و به مناسبت‌های مختلف در طول سال همچون عید قربان، عید غدیر و ۲۲ بهمن، آزادی زندانیان را خواهیم داشت.

وی افزود: البته الزامی نیست که در هر مناسبتی عفو صورت گیرد اما این موضوع اراده‌ای جدید نبوده و می‌توان از مناسبت‌های مختلف برای آزادی زندانیان استفاده کرد.

اژه ای گفت: زندانیان امنیتی براساس روال عادی آنها عفو خوردند در واقع برای کسانی که تشخیص دهند از طرف دادستان و زندان آنها مشمول عفو می‌شوند که حتما باید بخشی از حق خود را تحمل کنند و بعد مشمول عفو شوند.

وی ادامه داد: اگر سیر خود را طی کرده و این امر به مقام معظم رهبری منتقل شود طبق گذشته و روال عادی عفو صورت می‌گیرد که در اینجا باید گفت ملاحظه‌ای صورت نگرفته و تنها براساس روال عادی بوده است که در سال ۹۱ که این بحث‌ها نبود این اتفاق نیز رخ داد. در واقع کسانی که از عفو برخوردار باشند عفو می‌شوند.