حمایتی: دولت تدبیر و امید مصوبه شهرستان شدن بندر امام را عملی کند

خورنا: بخشدار بندر امام خمینی گفت: دولت تدبیر و امید، خواسته به حق و دیرینه شهروندان بندر امام خمینی مبنی بر تبدیل این شهر به شهرستان را تحقق بخشد.

به گزارش خورنا به نقل از فارس از بندر امام خمینی، جمشید حمایتی ظهر امروز در نشست خبری که در بخشداری برگزار شد، اظهار داشت: بندر امام خمینی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به شهرستان را دارد و دولت پیشین نیز این مهم را به تصویب رساند.

وی تصریح کرد: اما این مصوبه در عمل ابتر و انجام نشده باقی ماند و همین موضوع زمینه نارضایتی شهروندان بندر امامی را فراهم کرده است.

بخشدار بندر امام خمینی ادامه داد: اعتبارات و امکانات موجود در بندر امام به هیچ عنوان برای رفع مشکلات و دغدغه‌های روزمره شهروندان کافی نیست.

حمایتی تاکید کرد: تنها راه برون رفت از این وضعیت تبدیل بخش بندر امام به شهرستان است که دولت تدبیر و امید باید این مسئله را مد نظر قرار دهد.

وی افزود: بندر امام به عنوان پایانه تجاری کشور محسوب می‌شود و سهم زیادی از مجموع مبادلات بندری کشور در حوزه صادرات و واردات را به خود اختصاص داده به گونه‌ای که روزانه سه هزار دستگاه کامیون در این بندر تخلیه و بارگیری کالاها را انجام می‌دهند.

بخشدار بندر امام خمینی عنوان کرد: بندر امام با برخورداری از ۳۴‬ پست اسکله قابلیت پذیرش کشتی‌های پاناماکس را داشته و هم اینک اسکله ۱۵۰‬ هزار تنی با آب خور ‪ ۱۵‬ متری در این بندر در دست احداث است.

حمایتی گفت: وجود چنین ظرفیت‌هایی می‌تواند به شهر و توسعه امکانات آن کمک کند، این بندر از نظر دارا بودن فناوری‌های روز در زمینه تخلیه و بارگیری قابل رقابت با بسیاری از بنادر بزرگ در جهان است.

وی عنوان کرد: با توجه به این امر، منطقه از بعد اقتصادی توسعه پیدا کرده اما نتوانسته‌ایم در کنار آن توسعه شهری و زیرساخت‌های رفاه اجتماعی را نیز داشته باشیم و از اعتبارات توسعه این بخش حمایت لازم به عمل نیامده و با وجود واحدهای پتروشیمیایی مستقر در بندر امام این بخش از امکانات این واحدها محروم است.

بخشدار بندر امام خمینی گفت: این بخش با وجود برخورداری از بزرگترین پایانه تجاری کشور از مشکلات آب و فاضلاب رنج می‌برد و چنین مشکلاتی در سطح معابر، کوچه و بازار فراوان به چشم می‌خورد.

حمایتی خاطرنشان کرد: این بخش از وجود حتی یک بیمارستان هم محروم است و تنها امکان درمانی آن درمانگاه راه زینب با پزشکانی معدود است که به هیچوجه جوابگوی مشکلات مردم نیست.

وی اظهار داشت: نگاه‌ها به توسعه نباید ملی باشد و لازم است برای رفع مشکلات استان و بندر امام نگاهی منطقه‌ای و معطوف داشت که امید می‌رود دولت تدبیر و امید هماهنگ با این اهداف پیش رود و رسانه‌ها در ایجاد این هماهنگی بین مسئولان استانی و کشوری و تحرک‌آفرینی در فعالیت‌ها نقش به‌سزایی ایفا کنند.

بخشدار بندر امام خمینی ادامه داد: دولت فعالانه وارد عمل شده و به مناطق محروم توجه ویژه داشته است و خوزستان با توجه به عقب ماندگی‌های ناشی از جنگ تحمیلی و پس از آن نیازمند توجه ویژه است.

وی در پایان بر ضرورت شناسایی نخبگان و استفاده از تجربیات آن‌ها در کمک‌رسانی به مسئولان برای تامین امکانات لازم و تامین رفاه مردم تاکید کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ماهشهری آقای حمايتی شما هنوز در انتخاب يك شهردار بجان هم ميفتيد و برای مطامع دنيوی اينگونه تقلبها را مرتكب ميشويد و اين فرماندای ماهشهر ميباشد كه هم در قضيۀ مطور و هم قضيۀ گلمرادی و در سايۀ سكوت معنادار شما همچون يك برادر بزرگتر به اين گونه خبطها پايان داد.... شما از كدام شرايط شهرستان شدن سخن ميگوييد؟؟؟ با آمدن دولت تازه، رجزخوانيهای تازۀ امثال شما نيز آغاز شده در حاليكه از انتخاب يك شهردار ناتوان هستيد...و كلی مسائل حاشيه ای ديگر كه گفقتنش بصلاحتان نيست....
    • سبیا با سلام. در نظر داشته باشیم که همه ی ما به زبان پارسی سخن می گوئیم و همه دارای یک پیشینه و عقبه ی تاریخی هستیم. در اینکه بندرامام خمینی هویت خود را از شهرستان ماهشهر گرفته است شکی نیست.و در خصوص خواست بر حق مردم بندرامام هم نباید شکی باشد. متاسفانه گروههای قدرت در بندرامام فاقد تدبیر و نالایق هستند اما در مقایسه این گروه ها با ساختارهای قدرت در کشور؛ می بینیم که اینها خیلی خوب به هم می آیند! وجود اختلاف لزوما امری منفی نیست بلکه نشانه ی پویایی یک جامعه است.علی ای حال شهرستان شدن بندرامام به تغییر بافت قدرت و تغییر رویه ی مدیریتی شهر کمک می کند. حال که رئیس جمهور محبوب کشورمان منادی صلح و مذاکره با حاصلجمع غیر صفر در جهان شده است؛ بهتر است شهروندان ماهشهر و بندرامام خمینی هم وارد یک مذاکره ی برد-برد شوند. و انتظار نداشته باشند یک نفر از بیرون بیاید و مشکلاتشان را حل کند. مردم بندرامام هم باید بدانند وقتی افرادی را به عنوان نماینده خود انتخاب می کنند که برای عرضه ی نظرات خود بجای تکیه بر اندیشه و استددلال منطقیشان به زورآزمایی خیابانی،رشوه بصورت سکه های طلا و یا هر چیز دیگر تکیه می کنند ؛ کار بجایی نخواهند برد.
  • اعزرائیل ما باید 30 سال پیش شهرستان میشودیم نه الان
    • ماهشهری جناب عزراييل ميشه بگيد الان چي داريدچه برسدبه سی سال پيش كه بخوايد شهرستان بشيد؟؟؟؟ اينهمه وقاحت جای شگفتی دارد!
    • محمد شما ۳۰ سال پیش کجا بودی؟
  • اعزرائیل آقای ماهشهر 3 تا مدیریت کل داریم پتروشیمی ها همه مال مانن بزرگترین بندرخاورمیانه داریم بازم بگم
  • اعزرائیل شما که میگید 30 سال پیش کجاه بودیم اولین بخشداری تو سربندرماهشهر تو سربندر زده بودن هههههههههههههههههه تا الان هر چی دارید از سر صدقه ما سربندری ها داریم شکی نکن شهرستان میشیم
  • اعزرائیل زور های آخرتونم بزنید که داره شهرستان میشیم
  • اسرافيل گويا دوباره گرگهای بخواب رفته از خواب شومشان بيدار شده و به عرض اندام میپردازند.... تا ديروز دم از دولت مردمی مهر ميزديد امروز با برگشتن ورق دم ازتدبير و اميد ميزنيد..حكايت عبرت آموزيست داستان اين جماعت هزاررنگ دنيا پرست نيرنگ باز سالهاست كه با تحريك عده ای آشوبگر در توهم شهرستان شدن هستيد و گويا قرار نيست از اين خواب خرگوشی بيدار شويد!! در همين خزعبلاتتان و توهمات دست وپا ميزنيد و دلتان به چيزهایی خوش است كه هر عقل سليمی بی ربط بودن شهركتان با آنها حكم ميدهد!! يادت نرود كه شما نيز قبل از ايجاد اين شهر جعلی و زمانيكه جایی برای اسكان و بيتوته كردن نداشتيد در همين ماهشهر بشما پناه داده شد و اينكه بخشداری در سربندر بوده نيز بخشی از همان اباطيل و ادعاهای ساختگی زاييده اذهان پريشان ميباشد كه ناخودآگاه هر انسان عاقلی را بياد نام جعلی خليج ع میاندازد....زهي خيال باطل..گيرم كه كه درست ميگوييد!چه ميخوايد ثابت كنيد؟؟هويت نداشته تان را؟؟؟ ************** ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری تو به تقصیر خود افتادی از این در محروم از که می‌نالی و فریاد چرا می‌داری.؟