هفت رشته جدید تحصیلات تکمیلی در دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان پذیرش می شوند

خورنا: رئیس دانشگاه خاتم النبیاء بهبهان از پذیرش دانشجو در هفت رشته جدید توسط این دانشگاه خبر داد. مرتضی توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: امسال دانشگاه از نظر تحصیلات تکمیلی از دو رشته در فوق لیسانس به ۹ رشته تحصیلات تکمیلی ارتقاء پیدا کرده است.

توکلی افزود: به همین منظور در ترم جدید هفت رشته دیگر را پذیرش می کنیم و در دو رشته دیگر نیز در زمان تکمیل ظرفیت پذیرش خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه خاتم النبیاء بهبهان ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید و گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: با توجه به تلاشهایی که صورت گرفته امسال تعداد دانشجویان دانشگاه به ۲ هزار نفر رسید، این در حالی است که مرداد سال گذشته تعداد دانشجویان هزار و۴۰۰ نفر بود.

وی همچنین توضیح داد: در افق بلند مدت در نظر داریم تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی خود را به ۳۰ رشته برسانیم که ضرورتهایی چون اصلاح هرم هیئت علمی و ایجاد تاسیسات آزمایشگاهی قویتر را می طلبد.

رئیس دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان درباره گرفتن مجوز مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، گل نرگس و خرما افزود: این مهم می تواند به ظرفیت تولید و توسعه منطقه کمک کند.

به گفته توکلی، در آینده نزدیک مجوز تاسیس کانون حمایت از نخبان بهبهان نیز دریافت می شود.

وی همچنین در زمینه ساخت و سازهای جدید به ساخت مسجد دانشگاه اشاره کرد و افزود: در نظر داریم مسجد دانشگاه را تا اواخر مهر افتتاح کنیم، ساختمان دانشکده علوم پایه نیز از دیگر سازه های جدید دانشگاه است و تا اواخر مهر افتتاح می شود .

توکلی همچنین ابراز امیدواری کرد: ساختمان مرکزی دانشگاه نیز تا اواخر بهمن ماه به بهره برداری می رسد. همچنین دو ساختمان صلف و آزمایشگاهها و کارگاههای دانشگاه نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.

رئیس دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان عنوان کرد: از نظر تولید علم  تعداد مقالات در دو سال قبل سالیانه ۱۱ مقاله بود که در حال حاضر این تعداد به ۸۵ مقاله علمی پژوهشی  رسیده است .

وی همچنین گفت: از نظر رتبه فرهنگی نیز یکی مانده به آخر دانشگاهها بودیم که هم اکنون در صدر دانشگاههای هم تراز خودمان هستیم، به گونه ای که فعالیت ما در این زمینه پنج برابر شده است.

دکتر توکلی اظهار کرد: در سال ۹۰ کل اعتبارات دانشگاه  ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود و از نظر مالی ۳۰ درصد کسری بودجه داشتیم که با توجه به مساعدتهای وزارت علوم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی دو سال متوالی است که در بین دانشگاههای کل کشور  رتبه اول ضریب درصدی جذب اعتبار را داریم و با رشد ۲۰۰ درصدی اعتباراتمان این مشکل دانشگاه نیز برطرف شده است.

دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان در رشته های عمران گرایش سازه ، صنایع چوب ، محیط زیست گرایشهای آلوده گیهای محیط زیست و ارزیابی آمایش سرزمین، مرتع داری، آبخیز داری، عمران رودخانه دانشجوی فوق لیسانس پذیرفت.

همچنین، رشته های صنایع چوب و عمران سازه دو رشته ای هستند که در تکمیل ظرفیت پذیرش خواهند داشت. رشته های ارشد شیلات و جنگلداری نیز رشته هایی بودند که در سال گذشته جزو رشته های تکمیلی دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان بوده است.

دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص) بهبهان واقع در بهبهان دارای دانشکده های فنی و مهندسی، علوم پایه، محیط زیست و منابع طبیعی است. ریاست این دانشگاه بر عهده دکتر مرتضی توکلی، معاون اسبق پژوهشی دانشگاه زابل بوده که دارای مرتبه علمی دانشیاری است. دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا تا سال ۱۳۸۷ زیر نظر دانشگاه شهید چمران اهواز اداره می شد و از سال ۱۳۸۸ رسما مستقل شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد آره جون خودش آغای دکتر توکلی با این برشی که توی دانشگاه داره حتما موفق میشه البته با نطارت منشی و مهنفس آرمند