پسر محسن رضایی شهردار کرج میشود ؟

خورنا: از میان ۱۹ کاندیدایی که برای تصدی سمت شهرداری کرج برنامه‌های خود را به شورای اسلامی شهر ارائه داده‌اند، تا این لحظه ۲ کاندیدا بیشترین بخت را برای این سمت دارند.به دنبال برگزاری چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و استقرار نمایندگان دوره چهارم این نهاد در سراسر کشور، بحث تغییر شهرداران از جمله شهردار کلانشهر کرج داغ شده است.در این رابطه ۱۹ نفر برای تصدی سمت شهردار مرکز استان البرز ابراز تمایل کرده و با ارائه برنامه‌های خود، به صورت رسمی کاندیداتوری خود را اعلام کردند.

بر اساس برنامه‌ کاری که شورای شهر کرج برای انتخاب شهردار پیش‌بینی کرده است، پس از بررسی برنامه‌ها و سوابق افراد، رای گیری اولیه انجام و از میان این ۱۹ نفر ۶ نفری که بیشترین آرا را به خود اختصاص می‌دهند، باید در مرحله دوم بررسی‌ها حضور یابند.

خبرنگار ما در کرج مطلع شد که در رای گیری اولیه، علی رضایی و علی ترکاشوند هر کدام با ۱۳ رای اعضای شورا بیشترین آرا را کسب کردند.همچنین نصیری، فتح‌اللهی، صابری ظفرقندی و اسکندری پس از این ۲ حائز اکثریت آرا شده‌اند.

بنابراین این ۶ کاندیدا باید در مرحله دوم بررسی‌ها بار دیگر با اعضای شورای شهر و روستا جلساتی را برقرار و در نهایت یک بار دیگر رای گیری میان اعضا انجام خواهد شد.پس از این رای‌ گیری ۲ نفری که بیشترین آرا را دارند، باید در مرحله سوم بررسی‌ها حضور یافته و در نهایت یک نفر از میان این ۲ به عنوان شهردار کرج انتخاب خواهد شد.

با توجه به فاصله آرای علی رضایی و علی ترکاشوند به احتمال فراوان این ۲ کاندیدای تصدی سمت شهرداری کرج، در مرحله دوم نیز حائز اکثریت آرا خواهند شد.علی رضایی فرزند محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و طی سال‌های مسئولیت‌های مهمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته است.

وی در کارنامه مدیریتی خود مدیر کل ارتباطات دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، قائم مقام معاون بین‌الملل دبیرخانه مجمع، رئیس هیات مدیره، صاحب امتیاز و مدیرمسئول موسسه فرهنگی هنری ملت تابناک ما که صاحب امتیاز سایت و روزنامه “تابناک” است، نایب رئیس هیات مدیره شرکت ایران ترانسفو، قائم مقام دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  دارد.

علی رضایی دارای فوق لیسانس مدیریت بوده و هم اکنون  دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی در دانشگاه علامه طباطبایی است.از سوی دیگر علی ترکاشوند که پیش از این سمت شهرداری کرج را بر عهده داشته و هم اکنون مدیر عامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است.

* آقازاده به طور قطع شهردار کرج نخواهد ماند

همچنین در راهروهای شهرداری و شورای شهر کرج شنیده شده است که حضور سید علی آقازاده در شهرداری کرج به طور قطع تداوم نخواهد یافت و وی حتی برای این دوره کاندیدا نیز نشده است.

بر اساس شنیده‌های خبرنگار ما، اعضای شورا وی را به مدت یک ماه دیگر به عنوان شهردار ابقا کرده‌اند تا تکلیف نهایی این حوزه مشخص شود.

* اعضای شورای شهر کرج تحت فشار هستند

خبرنگار ما در کرج مطلع شد که طی روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها و چهره‌های شاخص سیاسی و افراد با نفوذ اقدام به تماس‌های مکرر با اعضای شورای شهر کرده و به نوعی آنها را برای انتخاب فرد مورد نظر خود تحت فشار قرار داده‌اند.

یکی از اعضای شورا که نخواست نامش فاش شود، گفت: متاسفانه تماس‌هایی با اعضا گرفته شده و به آنها گفته می‌شود که شما سابقه چندانی در کار شورا و مدیریت شهری ندارید و بهتر است از نظرات افراد خارج از شورا برای انتخاب شهردار استفاده و پیروی کنید.

وی تصریح کرد: مردم ما فهیم هستند و آنها در یک روز با شکوه در ۲۴ خرداد اعضای شورای شهر را انتخاب و به آنها اعتماد کرده‌اند، حال اینکه تعدادی از افراد و رسانه‌ها با این ادعا که شما توانایی و تجربه ندارید، بخواهند اعضای شورا را تحت فشار قرار داده و نظر آنها را به سمتی که خود می‌خواهند، هدایت کنند، کار صحیحی نیست.

* نباید اعضای شورای شهر تحت فشار باشند

در این رابطه محمود دادگو تنها فردی که در تمام ادوار شوراهای اسلامی شهر و روستا نماینده مردم کرج در این نهاد بوده و هم اکنون رئیس شورای شهر است، می‌گوید: انتخاب شهردار یک روند قانونی داشته و با رای اکثریت اعضا انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: زمانی که قانون در این رابطه شفاف بوده و مردم انتخاب شهردار را بر اساس قانون به اعضای شورای شهر داده‌اند، این صحیح نیست که عده‌ای بخواهند روند تصمیم‌گیری در این مورد حساس را به حاشیه بکشانند.

دادگو تاکید کرد: متاسفانه مسائلی مطرح می‌شود از جمله اینکه “شهردار سیاسی برای کرج نمی‌خواهیم” که منشا و منبع آنها معلوم نیست و مردم مطمئن باشند که اعضای شورای شهر کرج با تحقیق و بررسی و کار تخصصی شهرداری که بتواند روند توسعه شهر را با جدیت دنبال کند، را برای این سمت انتخاب خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، به احتمال فراوان جلسه بعدی شورای شهر کرج برای انتخاب شهردار روز شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد. علی رضایی فرزند محسن رضایی دبیر مجمع تشخصیص مصلحت نظام است و علی ترکاشوند شهردار سابق کرج و یکی از نزدیکان به اطرافیان رییس جمهور به شمار می‌رود.