فرماندار شادگان: متقاضیان احداث حوضچه‌های پرورش ماهی تا پایان آذرماه فرصت دارند

خورنا: فرماندار شادگان گفت: متقاضیان احداث حوضچه‌های پرورش ماهی ملزم هستند از طریق اقدامات قانونی تا پایان آذرماه سال جاری نسبت به اخذ مجوز برداشت آب اقدام کنند.

عبدالزهرا سنواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: جلسه بررسی مشکلات آب مورد نیاز حوضچه‌های پرورش ماهی مسیر رودخانه جراحی در شهرستان شادگان با حضور مسئولان امر و متصدیان حوضچه‌های پرورش ماهی برگزار شد.

وی ضمن اشاره به کمبود آب زراعی به ویژه در سال‌های اخیر در شهرستان تصریح کرد: متأسفانه با وجود احداث و به بهره‌برداری رسیدن سد مارون، مشکل کمبود آب در این شهرستان که در پائین‌ترین نقطه رودخانه جراحی واقع شده تاکنون مرتفع نشده است.

فرماندار شادگان در همین راستا اضافه کرد: از بابت کم آبی همه ساله خسارات زیادی به محصولات کشاورزی منطقه وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان احداث حوضچه‌های پرورش ماهی ملزم هستند از طریق اقدامات قانونی تا پایان آذرماه سال جاری نسبت به اخذ مجوز برداشت آب اقدام کنند.

سنواتی در ادامه با اشاره به نرخ بالای بیکاری در شهرستان تأکید کرد: احداث حوضچه‌های پرورش ماهی علاوه بر تأثیر مستقیم در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال، باعث رشد و توسعه و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

وی در پایان ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی به ویژه متولیان امور آب با متقاضیان احداث حوضچه‌های پرورش ماهی گفت: این روند نیازمند تعامل و همکاری مضاعف است.