آقاجری: برخی مصوبات شیلات هندیجان همچنان دست نخورده است

خورنا: نماینده مردم هندیجان، بندرامام، امیدیه و ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش شیلات نیز ۹۶ مصوبه در هندیجان وجود داشته که برخی از آنها همچنان اجرایی نشده است.

حبیب آقاجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: در بازدید اخیری که از روستاهای شهرستان هندیجان از جمله کره پا و کم تنگ انجام دادیم بیش از پیش به مشکلات این مناطق آگاه شدیم.

وی افزود: مشکلاتی چون آب روستاها، روشنایی معابر، بهسازی روستاها، جدول بندی و بهسازی‌های نیمه کاره و رها شده، نبود کود شیمیایی برای کشاورزان، نبود امنیت، وضعیت نامطلوب اشتغال و مهاجرت روستائیان هر روز بیشتر از گذشته مردم این مناطق را درگیر کرده است.

* ۳۷ هزار جوان تحصیل کرده در حوزه انتخابیه‌ام جویای کار هستند

نماینده مردم هندیجان امیدیه بندرامام و ماهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل اراضی کشاورزی و تعیین حدود اراضی کشاورزان از دیگر مشکلاتی است که باید توسط منابع طبیعی و تشکیل کارگروه بین کشاورزان و اداره جهاد کشاورزی هندیجان رفع شود.

وی همچنین عنوان کرد: در خصوص توزیع آب روستایی و شکستگی لوله‌های آب در مسیر روستاها نیز اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان ماهشهر که هندیجان نیز زیر نظر این شهرستان است باید اقدامی ویژه کند.

آقاجری با بیان اینکه اشتغال در حوزه انتخابیه من وضعیت بسیار نامطلوبی دارد گفت: در این حوزه انتخابیه بیش از ۳۷ هزار جوان بیکار وجود دارد که اکثرا تحصیل کرده و جویای کار هستند.

وی بیان کرد: استخدام و اشتغال نیروهای بومی باید در شهرستان های هندیجان، ماهشهر، بندرامام و امیدیه باید به طور ویژه بررسی و پیگیری شود.

* پرورش ماهی و میگو نیازمند تخصیص اعتبار است

نماینده مردم هندیجان امیدیه بندرامام و ماهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بخش شیلات نیز ۹۶ مصوبه در هندیجان وجود داشته که برخی از آنها همچنان اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه ۵۵ طرح بهینه سازی شناورهای تجاری و توسعه کشاورزی از جمله دیگر مصوبات بوده است گفت: با توجه به تاکید کمیسیون سرمایه گذاری استان خوزستان بر پرورش ماهی و میگو در هندیجان، این بخش به اعتبارات مکفی نیازمند است.

آقاجری همچنین عنوان کرد: سازمان اتکا نیز درخواست کرده است که پرورش ماهی و میگو را با عقد قرارداد اجرایی کند که با تحقق این امر می‌توان وضعیت اشتغالزایی موثری در هندیجان و برای افراد جویای کار ایجاد کرد.