نبود سردخانه کافی در رامهرمز کشاورزان را با مشکل مواجه کرد

خورنا: دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان شهرستان رامهرمز گفت: سردخانه کافی در بیشتر شهرهای استان از جمله رامهرمز صادرکنندگان محصولات کشاورزی و دامی را با مشکل مواجه کرده است.

سیاوش فریدونی اظهار کرد: نبود سردخانه های کافی باعث ایجاد مشکلاتی برای کشاورزان شده است.

فریدونی افزود: متقاضی برای ساخت سردخانه وجود دارد اما آنقدر ایراد از آنها گرفته می شود که از انجام این کار منصرف شدند.

وی با بیان اینکه برای تحقق امنیت غذایی و توسعه پایدار باید به این بخش توجه خاص شود، گفت: نبود سردخانه کافی در بیشتر شهرهای استان محصولات کشاورزی و دامی را با مشکل مواجه کرده و امیدوارم مسئولان این مشکل رابرطرف کنند.

به گفته وی، اگر سردخانه وجود داشته باشد محصولات باغی همچون گوجه، خیار، سبزی، میوه همچون زردآلو و… در رامهرمز خواهیم داشت.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان شهرستان رامهرمز افزود: در برخی فصول کشاورزان حتی هزینه کارگر و صندوق را نیز نمی توانند از محصولشان به دست آورند.

فریدونی اظهار کرد: در این منطقه باغ های فراوان با محصولات مختلف وجود دارد که نبود سردخانه، صنایع بسته بندی و تبدیلی مثل کمپوت سازی باعث شده مقدار زیادی از محصولات از بین برود که در صورت وجود این صنایع علاوه بر افزایش ارزش افزوده محصولات، خیل عظیمی از جوانان بیکار شاغل می شوند.

وی گفت: نبود سردخانه به طور خاص باعث از بین رفتن برخی محصولات کشاورزی می شود و احداث آن نیاز فوری و ویژه منطقه است.

به گفته این فعال کشاورزی رامهرمز، لازم است با توجه به زمینه مناسب، سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد این صحنه شوند و به عنوان نماینده جامعه کشاورزی حاضر به هر گونه همکاری هستیم.