ابلاغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار به مدیریت بحران خوزستان

خورنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان اعلام کرد: براساس مصوبه هیات دولت دهم در آخرین سفر خود به استان، ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به خوزستان ابلاغ شد.

محمدرضا آملازاده اظهار کرد: ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، با پیشگیری ، مقابله و بازسازی در حوادث غیرمترقبه تعریف می‌شود که براین اساس این میزان اعتبارات برای جبران خساراتی و تکمیل برخی پروژه‌های تعریف شده تحت این عنوان به خوزستان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از یک هزار میلیارد ریال ابلاغ شده، ۲۰۰ میلیارد ریال معادل ۲۰ میلیارد تومان در قالب ۲۱ پروژه تعریف و تخصیص شد. چون این تخصیص در اعتبارات سال ۹۲ تعریف شده است بنابراین، استان تا پایان سال فرصت دارد که بقیه اعتبار ابلاغ شده را جذب کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: جبران خسارت وارده بر اثر حوادث سال گذشته برای جهاد کشاورزی استان، کمربند فضای سبز اهواز، سامان‌دهی رودخانه‌های استان، بازسازی شبکه‌های آب شهری و روستایی و بازسازی شبکه های برق و تامین تجهیزات بیمارستانی برای مقابله با ریزگردها به دانشگاه علوم پزشکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که برای ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته تعریف شده است.

وی گفت: همچنین پروژه سامان‌دهی سیل‌بندها بر روی شهرها که برای ۷ شهر استان تعریف شده، تکمیل مجتمع‌های آب‌رسانی، پرداخت خسارت به دامداران که به اداره‌کل دامپزشکی استان تخصیص یافت و همچنین تشکیل بندهای نیمه‌تمام آبخیزداری و کنترل سیلاب از دیگر پروژه‌ها است.