حجازی: تغییر استاندار خوزستان قطعی است

urlخورنا: استاندار خوزستان گفت: ایجاد تغییر در مدیریت ارشد خوزستان قطعی است زیرا تغییرات زیادی در کشور بعد از تشکیل دولت جدید در حال روی دادن است.

سیدجعفر حجازی صبح امروز در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان خوزستان با اعلام این خبر اظهار کرد: قبل از تشکیل دولت تدبیر و امید، استنباط من این بود که تغییرات کلی در کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تغییرات در این دولت بسیار وسیع خواهد بود تصریح کرد: قبل از تشکیل کابینه پیشنهادات زیادی برای خروج از استان و گرفتن پست در چند وزارتخانه به من شد و من در جواب گفتم که قصد خروج از خوزستان را ندارم.

انگیزه‌ای برای ترک استان ندارم

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه انگیزه‌ای برای ترک استان ندارم گفت: من یک فرد دانشگاهی هستم و بعد از انتخاب استاندار جدید به تدریس در دانشگاه ادامه می‌دهم.

وی ایجاد تغییر در مدیریت ارشد استان را قطعی تلقی کرد و اظهار داشت: من واقع گرا هستم و هرکس که از من می‌پرسد اگر در این سمت باقی بمانی در جواب می‌گویم ماندن من به صلاح نیست.

حجازی افزود: هرکس که به عنوان استاندار انتخاب شود من از تجربیات خود به وی کمک خواهم کرد زیرا استان روی ریل افتاده است و هرکس که می‌آید باید بتواند این روند رو به رشد را ادامه دهد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه پیشرفت کار‌ها نباید در استان متوقف شود خاطر نشان کرد: از وزیر کشور خواستم که یک شخص توانمند، مدیر‌تر و باسابقه‌تر باشد انتخاب کند.

وزارت کشور استاندار اصفهانی برای خوزستان انتخاب نکند

وی با بیان اینکه خوزستان به آدم سیاسی نیاز ندارد اظهار کرد: در استان خوزستان به یک شخص اجرایی و اقتصاد‌دان نیاز داریم.

حجازی در ادامه با اشاره به اینکه همه استاندارهای غیر بومی خوزستان، اصفهانی بوده‌اند تصریح کرد: من یک تحلیل برای وزیر کشور انجام دادم و گفتم استاندار اصفهانی برای خوزستان نگذارید زیرا آن‌ها بسیار سیاسی فکر می‌کنند.

استانداران بومی استان خوزستان همه آبادانی بودند

وی با بیان اینکه من، مقتدایی و فروزنده از استانداران بومی و هر سه نیز اهل آبادان بوده‌ایم اظهار کرد: دلیل موفقیت این استانداران این بود که هیچ تعصب سیاسی ندارند و قومی و سیاسی فکر نمی‌کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: خوزستان در اولویت کار تغییر استانداران نیست برای اینکه دغدغه‌ای در استان وجود ندارد و تا انتخاب یک شخص مناسب و توانمند عجله‌ای وجود ندارد.

نباید با زندگی مردم بازی کرد

وی در زمینه بحث انتخاب یکی از نمایندگان مجلس به عنوان استاندار خوزستان با اعلام اینکه یکی از نماینده‌ها تنها رای ۵۰ درصد نمایندگان خوزستان را برای خود جذب کرده بود و همه موافق وی نبودند گفت: برای انتخاب یک نماینده به عنوان استاندار باید نگاه این باشد که آیا این فرد توانمند است یا خیر؟ و با این دید استاندار انتخاب شود.

حجازی اضافه کرد: اگر فردی احتمال این را می‌دهد که ممکن است توانمندی نداشته باشد نباید وارد شود زیرا با زندگی مردم بازی می‌کند.

از امکانات استانداری هیچ استفاده‌ای نکردم

استاندار خوزستان با بیان اینکه برای استان‌های بزرگ‌تر از خوزستان پیشنهاد برای تصدی سمت استانداری را داشتم تصریح کرد: تا روز آخر که در این سمت هستم با تلاش و مانند روز اول به کار خود ادامه می‌دهم.

وی خاطر نشان کرد: من از امکانات استانداری هیچ استفاده‌ای نکردم، منزل مسکونی و خودروی‌ام شخصی است و از دانشگاه حقوق می‌گیرم و از هیچ کدام امکانات استانداری استفاده نمی‌کنم.

حجازی در پایان گفت: زمانی که رئیس جمهور پیشنهاد استانداری در خوزستان را به من داد در ابتدا نپذیرفتم و گفتم من در حد قد و قواره این سمت نیستم و حتی چند گزینه نیز به آن‌ها معرفی کردم اما در ‌‌نهایت بعد از مطرح شدن چند باره این پیشنهاد پذیرفتم.