مسئول شهربازی آبادان به ۲ سال حبس و جزای نقدی محکوم شد

خورنا: مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: مسئول شهربازی آبادان به دو سال حبس تعزیری و پرداخت پنج میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

رضا دهدشتی‌زاده اظهار کرد: ارائه خدمات صحیح و ایمن، لازمه استمرار فعالیت مراکز تفریحی و شهرهای بازی استان است.

وی افزود: اداره کل استاندارد نیز همکاری لازم با واحدهای مذکور در این خصوص را در اولویت‌های کاری خود قرار داده و در صورت مشاهده عدم رعایت ضوابط کیفی، ایمنی و استانداردها با واحدهای متخلف برخورد قانونی را صورت خواهد داد.

مدیرکل استاندارد استان خوزستان ادامه داد: در همین راستا و در جریان بازرسی کارشناسان این اداره کل از تجهیزات یکی از شهربازی‌های شهرستان آبادان تعداد ۳۰ دستگاه از تجهیزات کامپیوتری این شهربازی به‌دلیل مغایرت با استانداردهای ملی مربوطه توقیف شد.

دهدشتی زاده تصریح‌کرد: موضوع جهت رسیدگی از سوی دایره حقوقی اداره کل به مراجع قضایی ارجاع که پس از رسیدگی، متهم به تحمل دو سال حبس تعزیری و پرداخت پنج میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات مذکور از جمله تجهیزات مشمول مقررات استاندارد اجباری است که طبق تبصره ۴ ماده ۹ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالایی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر، بهره‌برداری از اینگونه کالاها با کیفیت پایین‌تر از استاندارد مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع و جرم محسوب می شود و مطابق قانون بهره‌برداری و عرضه‌کنندگان متخلف برخورد خواهدشد.

دهدشتی زاده در پایان از همشهریان خواست درصورت مشاهده هر گونه وسیله غیراستاندارد و یا با کیفیت پایین‌تر از حد انتظار مراتب را برای بررسی موضوع با تلفن ۱۵۱۷ سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.