نمونه‌برداری از افغان‌های مقیم خوزستان/ وبا به خوزستان نرسیده است

خورنا: رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به نمونه‌برداری‌هایی که از افغانی‌های مقیم خوزستان انجام داده‌ایم تاکنون یک مورد بیماری وبا در خوزستان مشاهده نشده است.

سید محمد علوی اظهار داشت: شیوع بیماری وبا در ایران به علت ورود غیرقانونی و مخفیانه افغانی‌ها به داخل کشور است.

وی عنوان کرد: تاکنون در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کرمان بیماری وبا مشاهده شده است همچنین شیوع این نوع بیماری در استان‌های قم و قزوین به اطلاع رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: با توجه به شیوع این نوع بیماری در کشور از نیمه دوم خردادماه تیم‌های مراقبت خود را برای جلوگیری از ورود این نوع بیماری به استان بسیج کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: وقتی خبر ورود این نوع بیماری از مرکز به ما اطلاع داده شد تیم‌های ما به سراغ افغانی‌های موجود در استان رفته و از آن آزمایشاتی به عمل آوردند.

علوی گفت: با توجه به نمونه‌برداری‌هایی که از افغانی‌های مقیم خوزستان انجام دادیم تاکنون یک مورد بیماری وبا در خوزستان مشاهده نشده است.

وی در خصوص عوامل شیوع بیماری وبا گفت: با توجه به این‌که بروز این نوع بیماری معمولاً در آب مصرفی نمایان است قطعاً اگر منابع آب ما آلوده شود این نوع بیماری در استان بروز پیدا می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: قطعاً اگر بیماری وبا در استان نمایان شود دیگر کار از کار گذشته و نمی‌توان کاری کرد به همین جهت تیم‌های ما شبانه روزی مشغول کار بوده تا مانع ورود این بیماری به استان شوند.

وی گفت: با توجه به این‌که هر لحظه این امکان وجود دارد که بیماری وبا به استان ما سرایت کند شهروندان خوزستانی باید نکات لازم برای پیشگیری از این نوع بیماری را رعایت کنند.

علوی به زمان بروز این نوع بیماری اشاره کرد و افزود: بیماری وبا بیشتر در فصل گرما و شیوع آن بیشتر در ۲ دوره زمانی است.

وی عنوان کرد: دوره اول از اوایل اردیبهشت‌ماه شروع شده و تا اواخر خردادماه ادامه دارد همچنین دوره دوم از اواخر شهریورماه آغاز و تا آبان‌ماه ادامه دارد.