انتخاب شهردار مسجدسلیمان به تعویق افتاد

خورنا: رئیس شورای شهر مسجدسلیمان از تعویق انتخاب شهردار این شهر نفت خیز خبر داد.

حسن کاظمی‌نیا اظهار کرد: انتخاب شهردار مسجدسلیمان فعلا به تعویق افتاد.

وی افزود: برای انتخاب شهردار مسجدسلیمان، شورای اسلامی شهر بررسی سوابق و عملکرد ۸ گزینه را در دستور کار خود قرار داد.

رئیس شورای شهر مسجدسلیمان اضافه کرد: پس از برگزاری جلسات مختلف، نزدیک به ۶۰۰ نفر ساعت با گزینه‌های مطرح جلسه و مصاحبه با افراد، برای تصدی شهرداری مسجدسلیمان انجام شد.

وی در ادامه به معرفی گزینه‌های شورای شهر برای معرفی شهردار مسجدسلیمان پرداخت و گفت: ایرج کیانی‌زاده عضو دومین دوره شورای شهر مسجدسلیمان، سید رسول صالحی شهردار اسبق مسجدسلیمان، نوید شعبانی سرپرست اسبق شهرداری شاهین شهر و پیمانکار و کوروش حاجت‌پور عضو شورای شهر فعلی از جمله افرادی هستند که سوابق آن‌ها بررسی شد.

به گفته کاظمی‌نیا، رحیم جافری شهردار فعلی باغملک، عباس عباسی‌زاده از اعضای سومین دوره شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان، بابک مرادی شهردار دهدز شهرستان ایذه و امامقلی زریمیدانی شهردار می‌انرود نیز از دیگر گزینه‌های مطرح برای انتخاب شهردار مسجدسلیمان بودند.

وی گفت: برای ارزیابی هر کدام از گزینه‌های شهرداری ۱۰۰ امتیاز در نظر گرفته‌ایم که پس از انجام اقدامات اعضای شورای شهر، بررسی عملکرد و مصاحبه‌های انجام شده، از بین این ۸ نفر دو نفر که بیشترین امتیاز را کسب کردند به عنوان گزینه‌های نهایی انتخاب ‌شدند.

رئیس شورای شهر مسجدسلیمان تصریح کرد: پس از انجام کار‌ها و جلسات، اعضای شورای شهر امتیازاتی را به ۸ نفر دادند که آقایان رحیم جافری و سید رسول صالحی به عنوان ۲ گزینه نهایی اعضای شورای اسلامی شهر، انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: قرار بود که در جلسه شورای شهر در مورد این دو گزینه بحث شود که آقای صالحی از طریق پدرش به ما اعلام کرد که از آمدن به خوزستان منصرف شد و با این کار عملا انصراف خود را به گفت که البته دو بار هم به وی پیامک دادم تا تماس بگیرد ولی این کار صورت نگرفت.

کاظمی نیا بیان کرد: در ‌‌نهایت در جلسه شورای شهر در مورد تنها گزینه انتخاب شهردار بحث و گفت‌و‌گو شد، که شهردار شدن ایشان مورد موافقت اکثریت واقع شد.

وی گفت: در جلسه با شورا، آقای جافری اعلام کرد که به دلیل مشکلاتی که دارد دیگر نمی‌خواهد در خوزستان بماند ولی برای پاسخ نهایی برای شهردار شدن در مسجدسلیمان مهلت خواست.

رئیس شورای شهر مسجدسلیمان بیان کرد: با توجه به توضیحاتی که آقای جافری در جلسه شب گذشته شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان ارائه کرد امکان نپذیرفتن مسئولیت شهرداری بیشتر از پذیرفتن است.

کاظمی‌نیا اظهار داشت: در صورتی که آقای جافری به طور ۱۰۰ در ۱۰۰ از شهردار شدن در مسجدسلیمان منصرف شود و این موضوع را اعلام کند دوباره پروسه‌ای جدید برای انتخاب شهردار انجام خواهد شد.