افتتاح ۱۶ کتابخانه جدید در خوزستان

خورنا: استاندار خوزستان از احداث ۱۶ کتابخانه جدید در استان خبر داد و گفت: این تعداد کتابخانه در مهرماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

سیدجعفر حجازی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که امشب در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: نخستین کتابخانه تخصصی استان در بخش معارف شیعه در مهرماه امسال در اهواز به بهره برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش تعداد متخصصین ما در رشته‌های مختلف نیازمند چندین کتابخانه تخصصی در سطح استان هستیم.

استاندار خوزستان افزود: در مهرماه امسال ۱۶ کتابخانه جدید به فضای کتابخانه‌های استان اضافه می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر فضای کتابخانه‌های استان ۸۹ هزار مترمربع است که با احداث این تعداد واحد کتابخانه بیش از ۵ هزار و ۶۳۰ مترمربع به سرانه فضای کتابخانه‌های استان اضافه می‌شود.

حجازی با بیان اینکه تعداد ورودی‌های دانشگاه چمران در مقطع دکتری بیش از کار‌شناسی است افزود: این موضوع باعث نیاز بیش از حد استان به کتابخانه‌های تخصصی می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه نشر و تالیف برای تشویق نویسندگان اقدام به راه‌اندازی نمایشگاه دائمی در حوزه نشر کردیم تا از این طریق به نویسندگان کمک شود.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه گرایش به سمت کتاب‌های چاپی در استان افزایش پیدا کرده است باید حوزه نشر را تقویت کرد.

وی ادامه داد: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص نهضت مطالعه مفید سعی کردیم تمام جلسات انجمن در حیطه این موضوع باشد تا از این طریق موجب رشد فرهنگ مطالعه در استان شویم.