مراسم نمادین نظافت عمومی ۳ مهرماه در سراسر خوزستان

خورنا: مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان از برگزاری مراسم نمادین نظافت عمومی در سوم مهرماه پیش‌رو در سراسر استان خبر داد.

حسن حائری عصر امروز در جلسه شورای سلامت استان خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: مرحله جدید مراسم نمادین نظافت عمومی در سوم مهرماه سال جاری در سراسر استان خوزستان اجرا می شود.

وی در ادامه به بیان پیشینه اجرای مراسم نمادین نظافت عمومی در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: این طرح در سال ۱۳۹۰ آغاز شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: مراسم نمادین نظافت عمومی در سال ۱۳۹۰ با حضور مردم و نهادهای دولتی در چهار مرحله انجام شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی های انجام شده، مراسم نمادین نظافت عمومی در سال جاری در دو مرحله اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه نخستین مرحله از طرح نظافت عمومی در سوم مهرماه در سراسر خوزستان انجام می‌شود اضافه کرد: قرار جلسه نهایی نیز با حضور دست اندرکاران برگزار شود.

حائری تاکید کرد: باید برای اجرای طرح نظافت عمومی در سال جاری نقاط قوت و ضعف اجرای آن در سال‌های گذشته بررسی شود و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به معرفی ادارات و ارگان‌هایی که در طرح نظافت عمومی فعال بوده‌اند یادآور شد: صدا و سیما، هلال احمر، آموزش و پرورش و بسیج برای اجرای این طرح پررنگ وارد شدند و پای کار بوده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه هفت مورد طرح نظافت عمومی در استان خوزستان اجرا شد افزود: اجرای این طرح نقاط ضعفی هم داشت که باید برای رفع آن تلاش شود.

وی حضور کمرنگ مردم را یکی از این ضعف‌ها اعلام کرد و گفت: آن طور که انتظار داشتیم مردم از اجرای طرح نظافت عمومی استقبال نکردند.

حائری به حضور پررنگ شهرداری‌ها در اجرای نظافت عمومی اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه شهرداری اقدامات خوبی برای حضور مردم انجام نداده است.

وی در ادامه حضور کمرنگ اصناف و بازاریان در نظافت عمومی را یکی دیگر از نقاط ضعف اجرای این طرح بیان کرد و متذکر شد: برخی از مطبوعات داخلی استان نیز در این زمینه فعالیت مطلوبی نداشته‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وظایف دستگاه‌های اجرایی در اختیار آنان قرار گرفته است و یا به زودی به آنها ابلاغ خواهد شد.