حضور ایدنی در شورای عالی نظام پزشکی را به فال نیک می‌گیریم

خورنا: عضو هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز با اشاره به انتخاب یک خوزستانی به عنوان رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: انتخاب اسماعیل ایدنی در این نهاد عالی سیاستگذاری صنفی را باید به فال نیک گرفت.

نادر صاکی امروز اظهار کرد: برای نخستین بار است که یک خوزستانی بر صندلی ریاست شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور تکیه می‌زند.

وی افزود: انتظار می‌رود شورای عالی نظام پزشکی که در هفته جاری دوره جدید فعالیت خود را با انتخاب هیئت رئیسه آغاز می‌کند با فرآیند اساسی تقسیم نقش و وظایف در ارکان بالای مدیریت در این نهاد عالی صنفی فصل جدیدی در این حوزه را رقم بزند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز با بیان اینکه بررسی عملکرد گذشته، ارزیابی برنامه‌های اجرا شده و انطباق دادن عملکرد و برنامه با رویکرد آینده مدیریت نظام پزشکی می‌تواند اولویت اساسی این حوزه باشد، گفت: انتخاب چهره‌هایی نظیر اسماعیل ایدنی و ایرج فاضل که سابقه وزارت بهداشت را در کارنامه دارد نویدبخش افق مناسب برای سازمان نظام پزشکی کشور به ویژه در بخش اتخاذ تصمیمات استراتژیک و کاربردی و محسوس است.

این فوق تخصص گوش، حلق و بینی، تکیه زدن اسماعیل ایدنی به عنوان یک خوزستانی بر عالی‌ترین مسند سیاستگذاری صنفی پزشکی را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: بدون تردید، حضور برجستگان فرزانه‌ای چون ایدنی که از ارکان استراتژیست جامعه پزشکی کشور، با پشتوانه‌ای از تجارب ارزشمند در نظام سلامت به شمار می‌آیند، نویدبخش دوران شکوفایی و اعتلا در عرصه سلامت کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در اولین نشست شورای عالی سازمان نظام پزشکی در دوره جدید که شنبه هفته جاری برگزار شد، اعضای هیئت رئیسه این شورا انتخاب شدند که اسماعیل ایدنی فوق تخصص ریه و عضو هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز به عنوان رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور انتخاب و معرفی شد.

در مراسم افتتاحیه این جلسه که با حضور ایرج فاضل نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی سازمان نظام پزشکی، سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر، اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات سازمان نظام پزشکی، هیئت رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، بازرسین سازمان نظام پزشکی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برگزار شد، پس از جلسه افتتاحیه، هیئت رئیسه سنی با حضور دکتر مهرابی به عنوان رئیس، دکتر سهرابی به عنوان نایب رئیس و خانم کفایی به عنوان منشی هیئت رئیسه تشکیل شد که با رای گیری از ۲۷ نفر اعضای شورای عالی نظام پزشکی، اسماعیل ایدنی به عنوان رئیس شورای عالی، محمود فاضل به عنوان نایب رئیس اول، حمید خویی به عنوان نایب رئیس دوم و محمود مصلحی به عنوان دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی به مدت دو سال انتخاب شدند.