پیش از ثبت جهانی مشکلات شوش حل شود

خورنا: نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از این‌که یونسکو شهرستان شوش را ثبت جهانی کند باید برای حل مشکلات این شهر تاریخی قدم‌هایی موثر برداشت.

سیدراضی نوری اظهار داشت: شهرستان شوش مشکلاتی دارد که باید در حال حاضر بررسی و رفع شوند و نباید رفع مشکلات به پس از ثبت جهانی موکول شود.

وی با اشاره به این‌که پیگیر‌ی‌های زیادی در این زمینه انجام شده است، خاطرنشان کرد: پیگیری‌های زیادی برای رفع مشکلات شهرستان شوش انجام شده است و اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در این زمینه همکاری بسیار زیادی انجام داده است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که برای رفع مشکلات در حوزه میراث فرهنگی شهرستان شوش با قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی دیدار کرده‌ام، افزود: قائم مقام سازمان میراث فرهنگی نسبت به شهرستان شوش دید بسیار خوبی دارد و قرار شده است برای بررسی مشکلات در این حوزه به شهر شوش سفر کند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا از سفر مهدی حجت قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به شهرستان تاریخی شوش بهترین استفاده را ببریم و به این منظور می‌کوشیم تا مشکلات کارشناسی شده و تدوین شوند تا برای رفع آن‌ها در این سفر اتخاذ تصمیم شود.

نوری با اشاره به این‌که میراث فرهنگی خوزستان در این باره بسیار هم‌سو است، گفت: در مدت زمان کوتاهی که مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان منصوب شده است توجه بسیار زیادی به شوش داشته است و در این زمینه افزایش چشم‌گیر اعتبارات شهرستان شوش در این حوزه نشان از این دید مثبت است.

به گزارش خبرگزاری فارس، قرار است محوطه تاریخی شهر شوش امسال به عنوان پرونده پیشنهادی ایران در یونسکو بررسی و به ثبت جهانی برسد.