نشست استاندار خوزستان با سران عشایر ۴ شهرستان

خورنا: نشست صمیمی استاندار خوزستان با سران عشایر شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در استانداری خوزستان برگزار شد.

نشست صمیمی سیدجعفر حجازی استاندار خوزستان با سران عشایر شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه امشب برگزار شد.

در این نشست که در مهمانسرای شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، فرمانداران شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه نیز حضور داشتند.

تعدادی از سران عشایر مشکلات خود در زمینه آب روستایی، مدارس روستایی، گاز کشی روستا‌ها و آب کشاورزی را بیان کردند.

همچنین از دیگر موضوعاتی که در نشست صمیمی استاندار خوزستان با سران عشایر شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه مطرح شد می‌توان به بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد.

در ادامه تعدادی از سران عشایر شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه درخواست کردند تا مصوبات این جلسه اجرایی شود و فقط در حد جلسه باقی نماند.

کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان به برخی سوالات و مشکلات مطرح شده در این جلسه پاسخ داد و گفت: طرح مقام معظم رهبری هم‌اکنون در ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی خوزستان در حال اجراست.

شهباز خواجوی، مدیر عامل غله و خدمات بازرگانی خوزستان نیز پس از ارائه گزارشی از عملکرد این اداره اظهار داشت: خرید تضمینی گندم در تابستان امسال انجام شد و در فصل برداشت برنج نیز این محصول از کشاورزان مناطق مختلف خوزستان خریداری می‌شود.

جعفر نوری‌موسی، معاون سازمان آب و برق خوزستان در مورد اقدامات انجام شده در روستا‌ها و سوالات و مشکلات مطرح شده در جلسه توضیحاتی ارائه داد و در پاسخ به سوال یکی از سران عشایر گفت: سازمان آب و برق خوزستان برای استفاده از آب همه ساله با کشاورزان قرارداد می‌بندد و امسال نرخ آن تغییری نکرده است.

در نشست صمیمی استاندار خوزستان با سران عشایر شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه همچنین سیدحجت‌الله اژدر، مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان در مورد تسهیلات اعطایی به کشاورزان گزارشی ارائه داد و خاطرنشان کرد: همه کشاورزان و دوستان حاضر در جلسه نشانی مدیریت بانک کشاورزی در استان خوزستان را بلد هستند اگر در جایی مشکلی پیش آمد مراجعه کنند تا برطرف شود.

در این جلسه همچنین مصوب شد که هیئتی از سوی شرکت گاز استان خوزستان به منظور بازدید از تعدادی از روستاهای مسیر عبدالخان اعزام شوند تا مشکلات گاز رسانی به این منطقه بررسی و حل شود.

ناصر افشین، مدیرعامل شرکت گاز خوزستان در پاسخ به درخواست استاندار خوزستان قول مساعد داد که روستاهای مظفریه تا اسماعیلیه شهرستان حمیدیه در کارون شرقی تا قبل از فرا رسیدن زمستان از گاز طبیعی برخوردار شوند.

همچنین در این جلسه رضا میرانی معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از به کار گیری نیروهای بومی در استان خوزستان ارائه کرد و گفت: هم اکنون حضور نیروهای غیر بومی در استان خوزستان به ۹ درصد رسیده است.

در نشست صمیمی استاندار خوزستان با سران عشایر شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه سیدجعفر حجازی از فرمانداران این چهار شهرستان خواست تا به منظور اطلاع بیشتر از مشکلات این مناطق جلسات هفتگی یا ماهیانه با افراد حاضر در جلسه داشته باشند و نتیجه این جلسات را به وی منتقل کنند.

سیدجعفر حجازی در مورد اعتبارات شهرستان‌های کارون و حمیدیه نیز گفت: اعتبار این دو شهرستان از اهواز جدا شده است و امسال به صورت مجزا برای آن‌ها اعتباراتی را در نظر گرفته‌ایم.