تثبیت جایگاه دانشگاه شهیدچمران در رتبه نهم تولید علم دانشگاه های کشور

خورنا: رئیس دانشگاه شهیدچمران اهواز از حفظ و ارتقاء رتبه علمی این دانشگاه در ردیف ۱۰ دانشگاه برتر کشور بر اساس رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC ) خبر داد.

دکتر حسن مروتی اظهار داشت: در رتبه بندی اخیر میزان تولید علم دانشگاه ها بر اساس تعداد مدارک در مجلات پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC))، دانشگاه شهید چمران اهواز در رتبه ۹ و بالاتر از دانشگاه صنعتی اصفهان و برخی دانشگاه های مطرح دیگر جای گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این رتبه بندی میزان کل تولید علم دانشگاه شهیدچمران اهواز ۴۰۳۴، در مجلات ۲۵۵۲ و در همایش ها ۱۴۸۲ اعلام شده است.

رئیس دانشگاه شهیدچمران اهواز با بیان این که این رتبه بندی مربوط به نیمه نخست امسال است، افزود: دانشگاه های صنعتی شریف، علم و صنعت و صنعتی امیرکبیر در این رتبه بندی بعد از دانشگاه شهیدچمران اهواز قرار دارند.

مروتی تصریح کرد: در این رتبه بندی دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، اصفهان، شیراز، شهید بهشتی، علامه طباطبایی و تبریز در جایگاه های اول تا هشتم جای گرفته اند.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی روند شتابان تولید علم در دانشگاه ها، تثبیت جایگاه دانشگاه شهیدچمران در میان ۱۰ دانشگاه برتر کشور در رتبه بندی ISC افتخاری بزرگ برای این دانشگاه محسوب می شود و امیدوارم در پایان سال جاری و در رتبه بندی بعدی شاهد ارتقاء مجدد این جایگاه باشیم