بسیاری از اسناد و مستندات جنگ تحمیلی یا از خوزستان خارج شد یا از بین رفت

خورنا: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: بسیاری از اسناد و مستندات جنگ تحمیلی یا از خوزستان خارج شد یا از بین رفت.

عبدالمجید عقیلی در نشست خبری که ظهر امروز در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمری که انجام شد محیطی در محدوده پارک شهروند اهواز در نظر گرفته شد تا پارک موزه دفاع مقدس اهواز راه‌اندازی شود.

وی، مساحت زمین این پارک موزه را ۱۰ هکتار عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر کارهای فنی و مقدماتی این طرح در حال انجام است و به محض اتمام عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، میزان اعتبار لازم برای راه‌اندازی طرح پارک موزه دفاع مقدس را ۱۲ تا ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه برای احداث پارک موزه در شهرهای کوچک ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود، انتظار می‌رود که برای احداث پارک موزه در کلان شهری مثل اهواز حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شود.

وی در ادامه به اسناد مربوط به دوران جنگ تحمیلی در خوزستان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه خوزستان مرکز اصلی جنگ تحمیلی بود بیشتر تمرکز استان به پایداری در امور جنگ بود به همین بابت بسیاری از اسناد و مستندات جنگ یا از استان خارج شد و یا از بین رفت.

عقیلی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار برگ سند در قالب دست نوشته، فایل صوتی، فایل خاطرات شفاهی و عکس در استان موجود است که این تعداد سند برای استان خوزستان اندک است.