عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان: امروز با خانواده‌های تک‌جنسیتی مواجه هستیم

خورنا: عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان گفت: امروزه با خانواده‌های تک‌جنسیتی مواجه هستیم، چراکه دختران به برابری کامل با پسران کشانده شده‌اند.

فریبا علاسوند در مراسم تجلیل از دختران که ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد، اظهار کرد: تغییر و تحول در وضعیت کنونی خانواده‌های ایرانی با توجه به شرایط فعلی جامعه ضروری است و به کارگیری سبک زندگی اسلامی و آموزش دین در خانواده‌ها لازم است.

وی، رسالت مادران را در آموزش سبک‌های اسلامی به فرزندان خطیر ارزیابی کرد و افزود: زنان در اصلاح الگوهای رفتاری و تغییر سبک زندگی می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با بیان اینکه دور شدن از سبک زندگی اسلامی آسیب‌های جدی به خانواده وارد می‌کند، تصریح کرد: امروزه مطرح شدن سبک زندگی و تاکید رهبر معظم انقلاب بر آن نشان دهنده این است که زندگی ایرانی ما به سوی غربی شدن در حرکت است.

وی با بیان اینکه خانواده اولین جایگاه برای یادگیری است گفت: متأسفانه امروزه این موقعیت یادگیری به غارتگران دیجیتالی و بازی‌های رایانه‌ای سپرده شده است و این وقت طلایی را از دست می‌دهیم در حالی که به راحتی در این سن می‌توان مسائل معنوی و ماورایی را به کودکان آموزش داد.

علاسوند عنوان کرد: امروزه خانواده‌ها از مفاهیم متافیزیکی و معنوی سرشار است و تمام گفت و شنود‌ها را مادیات و ظواهر تشکیل می‌دهد در حالی که مفاهیم معنوی فراموش شده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه فراموش کردن معنویات در خانواده‌ها سه آسیب جدی به دنبال دارد اظهار کرد: مهم‌ترین آسیب این است که با شیب تند سقوط اخلاقی مواجه هستیم و این مسئله ریشه در خانواده دارد زیرا شرایط جامعه برای همه یکسان است.

وی در این خصوص ادامه داد: چگونه است که در همین جامعه که شرایط یکسان برای همه دارد عده‌ای جوان بااخلاق و مومن می‌شوند و عده‌ای دیگر به فرزندانی هنجار گریز تبدیل می‌شوند.

علاسوند ادامه داد: متاسفانه امروز روند غلطی شکل گرفته است که نصیحت، ارشاد و موعظه را که از سر عشق و محبت است به گیر دادن تعبیر می‌کنند و سطح گفت‌و‌گو و مراوده در خانواده‌ها کاهش یافته است.

وی، آسیب دوم را کاهش آموزش دین در خانواده‌ها بیان و اظهار کرد: امروزه بیش از هر زمان دیگری برای آموزش در خانواده‌ها هزینه می‌شود که هیچ کدام از آن‌ها معطوف به دین نیست.

استاد دانشگاه جامعه الزهرا با اشاره به ضعف و آسیب در آموزش نقش جنسیتی، آسیب سوم را نبود معنویت در خانواده‌ها بیان کرد و گفت: آموزش این مسئله به دختران که از پسران هیچ چیزی کم ندارید باعث شده است که زندگی‌های مشترک امروز تقابل دو مرد باشد که این مسئله عامل اصلی طلاق‌های امروز است.

وی افزود: امروزه با خانواده‌های تک جنسیتی مواجه هستیم چون دختران به برابری کامل با پسران کشانده شده‌اند و در آینده برعکس می‌شوند ودر زندگی‌ها با دو زن مواجه می‌شویم.

علاسوند عنوان کرد: پسران امروز ما به مردانی بدون غیرت با ظاهری که مانند دختران درست می‌کنند و توانایی حمایت از خانواده را ندارند تبدیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه منشا همه این ناهنجاری‌ها خانواده است اشاره کرد: خانواده‌ها باید در کنار اینکه دوست دارند دخترانشان در جامعه باشند و تحصیل کنند باید آن‌ها را در مسیر نقش مادری ترغیب کنند زیرا مادری به معنای مدیریت بحران و عاطفه است.