بزرگترین موزه جنوب کشور در اهواز راه‌اندازی می‌شود

خورنا: مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: به مناسبت هفته گردشگری بزرگترین موزه جنوب کشور در کلان شهر اهواز راه‌اندازی خواهد شد.

افشین حیدری اظهار کرد: به مناسبت هفته گردشگری قرار است کار مرمت ساختمان در نظر گرفته شده برای موزه شهرستان اهواز آغاز شود و در این زمینه تلاش می‌کنیم تا این ساختمان در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به ساختمان در نظر گرفته شده برای این مهم گفت: قرار است ساختمان دانشگاه ادبیات اهواز(عمارت سه‌گوش) که چندی پیش از دانشگاه شهید چمران به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تحویل داده شده است به موزه شهر اهواز تبدیل شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های این ساختمان تاکید کرد: این ساختمان بیش از ۸ هزار متر مربع مساحت دارد و به دلیل محل استقرارش که در مرکز کلان شهر اهواز واقع شده است فضایی بسیار مناسب برای راه‌اندازی موزه شهرستان اهواز است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: راه‌اندازی این موزه نیازمند اعتبار بسیار زیادی است ولی در فاز نخست تلاش می‌کنیم تا مرمت این ساختمان و تجهیز موزه‌ای آن در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تاکید کرد: راه‌اندازی موزه در راستای شناخت هرچه بیشتر هویت تاریخی خوزستان برای گردشگران داخلی و خارج است و به این منظور از همه توان استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: امورات واگذاری این دانشگاه برای تبدیل شده به موزه به میراث فرهنگی انجام شده است و مقدمات مرمت این اثر تاریخی برای آماده‌سازی برای تاسیس موزه در هفته گردشگری آغاز می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه شهر اهواز از نداشتن موزه رنج می‌برد، گفت: تلاش کرده‌ایم تا در این زمینه گام‌هایی اساسی برداشته شود و به این دلیل راه‌اندازی موزه راه‌آهن خوزستان نیز در شهر اهواز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: از راه‌اندازی موزه‌های مشارکتی با دستگاه‌های دولتی و افراد حقیقی حمایت می‌کنیم و در این زمینه از همه توانمندی قانونی استفاده خواهیم کرد.
بر این اساس، هفته گردشگری از پنجم مهرماه سال‌جاری آغاز می‌شود و برنامه‌های متعددی در این راستا در استان خوزستان اجرا خواهد شد.