رقابت ۸ گزینه برای شهرداری مسجدسلیمان

خورنا: رئیس شورای شهر مسجدسلیمان از رقابت ۸ گزینه برای تکیه زدن بر صندلی شهرداری این شهر خبر داد.

حسن کاظمی نیا اظهار کرد: در حال بررسی سوابق و عملکرد ۸ گزینه برای انتخاب انتخاب شهردار مسجدسلیمان هستیم.

وی افزود: تا کنون نزدیک به ۶۰۰ نفر ساعت با گزینه‌های مطرح جلسه و مصاحبه داشته‌ایم که پس از بررسی به یک جمع بندی کلی می‌رسیم.

رئیس شورای شهر مسجدسلیمان اظهار امیدواری کرد: تا در هفته آینده اقدامات شورا به نتیجه برسد و شهردار این شهر انتخاب شود.

وی در ادامه به معرفی گزینه‌های شورای شهر برای معرفی شهردار مسجدسلیمان پرداخت و گفت: ایرج کیانی‌زاده عضو دومین دوره شورای شهر مسجدسلیمان، سید رسول موسوی شهردار اسبق مسجدسلیمان، نوید شعبانی سرپرست اسبق شهرداری شاهین شهر و پیمانکار و کوروش حاجت‌پور عضو شورای شهر فعلی از جمله افرادی هستند که سوابق آن‌ها در حال بررسی است.

به گفته کاظمی نیا، رحیم جافری شهردار فعلی باغملک، عباس عباسی‌زاده از اعضای سومین دوره شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان، بابک مرادی شهردار دهدز شهرستان ایذه و امامقلی زریمیدانی شهردار می‌انرود نیز از دیگر گزینه‌های مطرح برای انتخاب شهردار مسجدسلیمان هستند.

وی گفت: برای ارزیابی گزینه‌های شهرداری ۱۰۰ امتیاز در نظر گرفته‌ایم که پس از انجام اقدامات اعضای شورای شهر، بررسی عملکرد و مصاحبه‌های انجام شده، از بین این ۸ نفر دو نفر که بیشترین امتیاز را کسب کنند به عنوان گزینه‌های نهایی انتخاب می‌شوند.

رئیس شورای شهر مسجدسلیمان تصریح کرد: از بین ۲ گزینه نهایی اعضای شورای اسلامی شهر، یک نفر را به عنوان شهردار مسجدسلیمان انتخاب می‌کنند.

وی یادآور شد: برای انتخاب شهردار مسجدسلیمان افراد دیگری نیز اعلام آمادگی کردند ولی پس از انجام مراحل بررسی، از لیست گزینه‌های انتخاب شهردار حذف شدند.

کاظمی‌نیا با بیان اینکه ما برای وقت مردم ارزش قائل هستیم گفت: به همین دلیل برخی از کسانی برای شهردار شدن در مسجدسلیمان، تمایل داشتند را از لیست حذف کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که چرا شهردار فعلی جزو گزینه‌های مطرح انتخاب شهردار مشجدسلیمان نیست اظهار داشت: یکی از شزایط انتخاب شهردار داشتن تعامل با شورای شهر است که وی این تعامل را ندارد.

رئیس شورای شهر مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: برای مثال، در یکی از پروژه‌های شهرداری در منطقه تمبی، اعضای شورای شهر از شهردار خواستند این کار، با اقداماتی کار‌شناسانه‌تر انجام شود ولی وی نظر شورا را لحاظ نکرد که برای گفته خود مدارک مکتوب داریم.

وی بیان کرد: البته به جز این یک مورد، موارد دیگری هم وجود دارد که اعضای شورای شهر به این نتیجه رسیده‌اند شهردار فعلی تعامل خوبی با شورا ندارد.

کاظمی‌نیا در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر چگونگی انتخاب این ۸ نفر برای تصاحب پست شهرداری مسجدسلیمان نیز گفت: از چندی پیش کارگروهی به نام «شهردار یاب» تشکیل دادیم که به شهرهای مختلف خوزستان و خارج از استان رفتند و با افرادی صحبت کردند.

وی بیان کرد: این کارگروه، از کسانی که تمایل به شهردار شدن داشتند مصاحبه‌هایی گرفت که برخی گزینه‌ها حذف شدند.

رئیس شورای شهر مسجدسلیمان این سئوال خبرنگار فارس که آیا افرادی بوده‌اند که خودشان برای شهردار شدن در مسجدسلیمان اعلام آمادگی کرده باشند را پاسخ نداد.

وی متذکر شد: ممکن است که اعضای شورای شهر، برای انتخاب شهردار از بین این ۸ نفر به نتیجه‌ای نرسند که باید پروسه دیگری برای انجام این کار مهم طی شود.

کاظمی‌نیا در ادامه به رایزنی با افراد دیگری در داخل و خارج از استان برای انتخاب شهردار مسجدسلیمان خبر داد و گفت: آقای منصور کتانباف شهردار سابق اهواز یکی از این موارد بود که دعوت ما را نپذیرفت.