کارگروه صادرات غیرنفتی محل هزینه‌کرد عوارض بارانداز پایانه‌ها را شفاف‌سازی کند

خورنا: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان گفت: بهتر است در کارگروه صادرات غیرنفتی شفاف‌سازی شود که درآمد حاصل از دریافت عوارض بارانداز در پایانه‌های مرزی در کجا و چگونه هزینه می‌شود.

سیدمحمدحسین مرعشی اظهار کرد: با وجود اینکه ۳۵ درصد از میزان عوارض بخش بارانداز پایانه‌های مرزی به حساب شهرداری واریز می‌شود اما از درآمد عوارض در این محل هزینه نمی‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس تصمیمات شورای عالی ساماندهی مرزی کشور وظایف بخش بارانداز پایانه‌های مرزی به ما محول نشده و این امر بر عهده وزارت کشور است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان ادامه داد: در بخش بارانداز روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ کامیون تردد می‌کنند که از هر یک ۷۰ هزار تومان عوارض دریافت می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین ۵۰ غرفه تجاری وجود دارد که هرکدام از آن‌ها ماهانه ۴۰۰ هزار تومان حق اجاره‌بها می‌دهند.

مرعشی بیان کرد: بهتر است که در کارگروه صادرات غیرنفتی شفاف‌سازی شود و مشخص کنند، عوارض‌ها در کجا هزینه می‌شود.

وی افزود: در پایانه مرزی چزابه ۱۷ میلیارد تومان از اعتبارات ملی هزینه کردیم در حالی که یک ریال از عوارض بخش بارانداز در این پایانه هزینه نشده است.

مدیرعامل حمل و نقل و پایانه‌های استان خوزستان درخصوص پایانه مرزی شلمچه نیز اظهار کرد: زمین این پایانه به مساحت ۱۰ هکتار بوده که برای آن ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است،

وی افزود: فاز اول این پایانه در سال ۸۵ به بهره‌برداری رسید و فاز دوم آن که شامل سالن تجاری، کریدور بار و مسافر بوده نیز در حال بهره‌برداری است.