راه‌اندازی خطوط سریع‌السیر دانشجویی از اول مهر

خورنا: مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری اهواز از ورود ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید اسکانیا و شهاب خودرو از مهرماه امسال به ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز خبر داد.

محمد رستم‌منش اظهار کرد: برای شروع فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، تمهیدات بسیار خوبی در تابستان برای بهسازی وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: ۷۰ دستگاه اتوبوس شهاب خودرو با اعتبار ۷ میلیارد تومان به طور ۱۰۰ درصد بازسازی شده‌اند. همچنین ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید اسکانیا هر دستگاه به ارزش ۴۳۰ میلیون تومان و ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید شهاب خودرو هر دستگاه به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان هر دو از حمل اعتبارات شهرداری خریداری شد و امسال با شروع سال تحصیلی فعالیت خود را در ناوگان آغاز می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری اهواز گفت: سعی می‌شود این ۳۰ دستگاه جدید در کلیه خطوط توزیع شود و مورد استفاده همه شهروندان قرار گیرد.

رستم‌منش بیان کرد: همچنین آمادگی داریم خطوط سریع‌السیر دانشجویی را از خیابان سلمان‌فارسی شرقی، پایانه غدیر، بزرگراه آیت‌الله بهبهانی و پل پنجم به سمت دانشگاه‌های اهواز و از میدان شهید بندر به سمت دانشگاه‌ها راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی اهواز عنوان کرد: سعی می‌شود با بازگشایی دانشگاه‌ها این خطوط فعال شوند تا از دغدغه دانشجویان به ویژه دختران کاسته شود.

وی افزود: همچنین از امروز، چهارشنبه، دو خط مینی‌بوسرانی از میدان شهید بندر و خیابان سلمان‌فارسی شرقی به سمت دانشگاه‌های اهواز فعالیت خود را در ناوگان آغاز کردند که دانشجویان می‌توانند از این خطوط نیز برای تردد استفاده کنند.

رستم‌منش با بیان این‌که سازمان اتوبوس‌رانی اهواز از لحاظ نقدینگی در وضعیت بسیار حساسی قرار دارد، اظهار کرد: از همه مسئولان تقاضا می‌کنیم که این سازمان را از نظر نقدینگی تأمین کنند. سازمان اتوبوس‌رانی به عنوان بزرگترین سازمان حمل و نقل درون شهری اهواز از نظر نقدینگی زمین‌گیر شده و در این شرایط فصل کاری نیز شروع شده است.