رشد ۲۰ درصدی درآمدهای گمرک خوزستان در ۵ ماهه امسال

خورنا: سرپرست گمرکات خوزستان گفت: مجموع درآمدهای گمرکات استان در ۵ ماهه امسال بالغ بر ۴۳۶ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته از نظر وزنی و ارزشی ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

محمدرضا جعفری در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که امروز، ۲۰ شهریورماه در محل استانداری برگزار شد، عنوان‌کرد: صادرات گمرکات استان از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۴ میلیون و ۴۱۱ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار بود که از نظر وزنی ۱ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۷ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: عمده صادرات محصولات غیرنفتی استان به کشورهای، عراق ، کویت، ژاپن ، کره و هند بوده است.
سرپرست گمرکات خوزستان اظهارکرد: میزان صادرات به عراق نیز ۹۶۲ هزار تن به ارزش ۲ هزار و ۶۸ میلیون دلار بود که از نظر وزنی ۲ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
جعفری تصریح‌کرد: همچنین مجموع صادرات از مرزهای دریایی خرمشهر ۳۶۶ هزار و ۹۵۵ تن بوده است.
وی بیان‌کرد: ۶ گروه کالای صادراتی شامل محصولات پتروشیمی، کشاورزی، معدنی، صنعتی، فلزات، فرش و صنایع‌دستی می‌باشد که پتروشیمی ۸۰ درصد ارزش کل صادرات را به‌خود اختصاص داده است.
سرپرست گمرکات خوزستان با اشاره به واردات انجام شده در ۵ ماهه امسال گفت: این میزان ۴ میلیون و ۷۷۰ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۱۳۲ میلیون دلار می‌باشد که از نظر وزنی و ارزش به ترتیب ۲۴ درصد کاهش و ۱۸ درصد افزایش یافته است.
جعفری یادآورشد: متوسط یک تن کالای صادراتی بالغ بر ۶۵۵ دلار برآورد شده که نسبت به سال‌گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.