نتایج کنکور سراسری اعلام شد

نتایج نهایی پذیرش در آزمون سراسری سال ۱۳۹۲ امروز اعلام شد و داوطلبان می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور از کارنامه آزمون خود مطلع شوند.

به گزارش مهر، اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مراکز آموزشی دانشگاه پیام‌نور، پردیس‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات آموزش‌عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و رشته‌های تحصیلی مجازی و بین‌الملل دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور و اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی برای موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیردولتی و دانشگاه پیام‌نور در آزمون سراسری درسال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ که گزینش آنها به روش متمرکز صورت گرفته است اعلام شده است.

دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره میزان پذیرش در کنکور سراسری گفت:  ۵۲۲ هزار و ۱۴۴ نفر در این دوره از آزمون سراسری سال ۹۲ پذیرفته شده اند.

خدایی اعلام کرد: تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در هفته اول آبان اعلام می شود.

میزان پذیرش در دوره روزانه ۱۱۰ هزار و ۶۱۲ نفر، در دوره نوبت دوم (شبانه) ۳۱ هزار و ۹۴ نفر، در دوره نیمه حضوری یک هزار و ۳۷۷ نفر، در ‌دانشگاه‌ پیام‌نور ۲۵۳ هزار و ۲۵۴ نفر، در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ۱۶ هزار و ۴۶۳ نفر، در موسسات آموزش‌عالی غیرانتفاعی و غیردولتی ۱۰۵ هزار و ۱۲۵ نفر، در دوره مجازی و بین الملل ۴ هزار و ۲۱۹ نفر و در مجموع ۵۲۲ هزار و ۱۴۴ نفر است.

همچنین میزان پذیرش درگروه های آزمایشی متعدد به این ترتیب است که ۱۶۰ هزار و ۲۴۲ نفر در گروه علوم ریاضی و فنی،  ۱۷۵ هزار و ۸۴۴ نفر در گروه علوم تجربی، ۱۶۲ هزار و ۹۷۹ نفر در گروه علوم انسانی، ۷ هزار و ۳۴۲ نفر در گروه هنر، ۱۵ هزار  ۷۳۷ نفر در گروه‌ زبانهای خارجی پذیرفته شده اند.

به گزارش مهر، کنکور سراسری ۹۲ با رقابت یک میلیون و ۸۳ هزار و ۵۷۱ داوطلب، تیرماه امسال برگزار شد.