مراسم تجلیل و بزرگداشت از اولین بانوی مبارز ماهشهری شهیده خانم تمام ابراهیمی معروف به ( دی واحد )

خورنا: طی مراسمی از اولین زن شهیده ماهشهری در جریان ملی شدن صنعت نفت در ایران، با حضور مسئولین محلی و بانوان ماهشهری در محل تالار شهید آوینی بندرماهشهر، تجلیل و مراسم یادبودی به عمل آمد.

خانم آزاده قیصری، دبیرو محقق این مراسم گفت: در جریان اعتصابات کارگری، صنعت نفت خوزستان به ویژه در بندرماهشهر، که منجر به مقاومتها و مبارزات مردمی ضد رژیم شاهنشاهی پهلوی انجامید که این مساله در نهایت به ملی شدن صنعت نفت تبدیل شد . لذا در این رابطه، فرماندار نظامی وقت دستور داده که مبارزان را تهدید کرده ودر این رابطه شیرزن شهیده بنام تمام ابراهیمی معروف به (دی واحد) که به یاری همسرش در قیام و مبارزه رفته بوده ، به دست مزدوران نظامی، در سال ۱۳۳۰ به درجه رفیع شهادت نائل آمده که در حال حاضر مدفن وی در کربلای معلاء می باشد. وی افزود: شهیده تمام ابراهیمی، متولد ۱۲۸۴ خورشید که ۶۲ سال پیش در رابطه با جریان واهداف ملی شده صنعت نفت به عنوان اولین زن شهیده در محل فعلی فرودگاه ماهشهر که در گذشته بنام میدان طیاره معروف بوده و محل اعتصابات و تحصن های مردمی گردید بود با اصابت گلوله مزدوران پهلوی ندای حق را لبیک گفت.

در این مراسم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر هم طی سخنانی، ابتدا دهه کرامت را تبریک گفته ، واظهار داشت: این شهیده والا مقام، اولین شهیده زن وزارت نفت بوده که واقعا جای تجلیل و تقدیر از ایشان وجود دارد و باید اینگونه مراسمات معنوی و فرهنگی در بندرماهشهر نهادینه گردند چرا که اینگونه برنامه های معنوی و فرهنگی در بندرماهشهر بسی جای کار زیاد دارد.

آقای الهی افزود: جا دارد که بیاد این شیر زن شهیده یک خیابان یا تندیسی در شهر بنام ایشان انجام گردد وی در ادامه ، به بیان فضائل و خصوصیات زن مسلمان پرداخت و خاطر نشان نمود: نقش زنان در جامعه کمتر از مردان نیست و فرزندان دختر دارای برکت و رحمت الهی بوده چرا که، ما در جایی زندگی می کنیم که الگوی زنان پاکدامن ما، حضرت فاطمه ام ابیها(س) و امثال خانم مبارز و شهیده، تمام ابراهیمی می باشد . وی در پایان اظهارات خود، از همه دست اندرکاران این مراسم تقدیر نمود و اظهار داشت، صاحبان اصلی این گونه مراسمات خود مردم هستند خاطر نشان می گردد، این مراسم یاد بود با همکاری فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری بندرماهشهر ، برگزار گردید که در پایان، لوح تقدیر به خانواده معظم این شهیده بزرگوار ,و همچنین به خانم آزاده قیصری دبیر و محقق این مراسم از سوی مدیر کل اداره فرهنگ ارشاد اسلامی خوزستان اهدءشد .