برگزاری اولین همایش جشن و تجلیل از دختران نمونه در بندرماهشهر

خورنا: به مناسبت میلاد فرخند کریمه اهل بیت، حضرت معصومه(س) و دهه ی کرامت، مراسم تجلیل و تقدیر از دختران نمونه شهرستان بندر ماهشهر توسط جمعیت هلال احمر بندرماهشهر، در تالار شهید آوینی این شهر برگزار گردید.

سجاد گاموری، دبیر این همایش اظهار داشت: به مناسبت این ایام فرخنده و دهه مبارک کرامت ، از۱۷ نفر دختر نمونه بندرماهشهر، که در زمینه های علمی – فرهنگی و کنکورمقام و عناوینی کسب نموده اند، تجلیل و تقدیر به عمل آمد وی خاطر نشان کرد: این مراسم تجلیل، گامی مهم در جهت نهادینه نمودن این گونه برنامه ها، در شهر است که این مراسم برای اولین بار در بندرماهشهر برگزار شده است وامیدارویم چنین برنامه های متنوعی در شهرستان همچنان ادامه داشته باشد.

طی مراسم، مسئول سازمان تبلیغات اسلامی بندرماهشهر، با ایراد سخنانی گفت: خداوند متعال ویژگیهای برای دختران در نظر گرفته که در پسران وجود ندارد و با نقل حدیثی از پیامبر اکرم (ص)خاطر نشان نمود بهترین اولاد خانواده ها دختران و زنها می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی افزود: در زندگی معصومین (ع) پسر یا دختر فرقی نداشته و فقط سالم بودن آن مطرح بوده است وی نیز یاد آور شده در زمان جاهلیت دختران را زنده بگور یا دار می زدند و آنان را مورد آزار و اذیت قرار می داند ، اما در زمان کنونی، به طور پیشرفته با دختران بدرفتاری می کنند، بگونه ای که در کشور چین هر ساله ۱۰۵ میلیون جنین دختر سقط می گردد. ایشان دختران را صاحب عواطف و احساسات خاص خود دانست و گفت : محبتهای زیادی در ختران برای پدر و مادران وجود دارد و زن در اسلام به عنوان ریجانه و بسیار با ارزش است و حضرت فاطمه معصومه می تواند الگو و سرمشق با ارزش برای دختران و زنان ما باشد.

خاطر نشان می گردد این مراسم با سرود، مسابقه، نمایش طنز همراه بود که با همکاری روابط عمومی شهرداری بندرماهشهر برگزار شد.