۴۵۰۰ تعاونی در خوزستان مشغول فعالیت است

خورنا: معاون رفاه اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ تعاونی در خوزستان مشغول فعالیت هستند.

عبدالکریم انصاری‌زاده در حاشیه جشنواره تعاونی‌های برتر رامهرمز در این شهرستان اظهار کرد: در استان خوزستان ۱۲۱ هزار و ۷۰ تعاونی به ثبت رسیده که از این تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ تعاونی آن فعال و مشغول فعالیت است.

وی افزود: در سطح شهرستان رامهرمز نیز ۵۷۴ تعاونی به ثبت رسیده که ۲۸۹ تعاونی فعال هستند.

معاون رفاه اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ادامه تصریح کرد: با توجه به اصل ۴۴ و سند چشم انداز ۲۰ ساله هدف اصلی تعاون رسیدن به سهم ۲۵ درصد در اقتصاد ایران است که متاسفانه هم اکنون تعاونی‌ها حداکثر ۹ درصد اقتصاد را در کشور دارند.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به هدف اصلی تعاون باید آموزش‌های تخصصی به اعضای تعاونی‌ها، معافیت‌های بیمه‌ای، تسهیلات کم بهره، راه اندازی و تشکیل تعاونی‌های فراگیر ملی، واگذاری سهام عدالت در بورس و توانمند سازی مدیریت تعاونی‌ها را مد نظر و پیگیری و مورد آموزش قرار دهیم.

انصاری‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ اعتبارات توسعه کشاورزی از ابتدای سال ۹۱ و تاکید استاندار مبنی بر اولویت تعاونی‌ها در این گونه طرح‌ها به ویژه در حوزه شیلات و آبزی پروری باید اقدامات جدی در این رابطه صورت پذیرد.

وی در پایان گفت: تاکنون در سطح استان مبلغ یک هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌ها پرداخت شده که به مشاغل خانگی سهم جداگانه‌ای پرداخت شده است.