شرجی تا فردا ادامه دارد

خورنا: معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان گفت: رطوبت بالا و پدیده شرجی تا فردا در استان حاکم خواهد بود.

علی‌رضا غلام‌پور اظهار کرد: بررسی وضعیت سینوپتیکی نقشه‌های میدان باد نشان می‌دهد که جریانات سطح زمین کاملا جنوبی شده و وضعیت هوا با رطوبت بالا و شرجی در استان را در پی دارد.

وی ادامه داد: همان‌طور که انتظار می‌رفت این وضعیت تا اوایل وقت فردا ادامه دارد.

معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان افزود: در لایه میانی جو نیز خط ناپایدار تشکیل شده و هماهنگی آن با زبانه کم‌فشار در سطح زمین، ابرناکی را در برخی نقاط استان در پی داشته است.

غلام‌پور گفت: بر همین اساس در ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود، آسمان استان در مناطق شمالی و ارتفاعات نیمه شمالی صاف بعضا با غبار محلی، توام با وزش باد باشد. همچنین آسمان در مناطق مرکزی و غربی استان صاف همراه با غبار محلی و به تدریج با افزایش رطوبت و وقوع شرجی، در ارتفاعات نیمه‌شرقی و جنوب شرقی صاف توام با غبار محلی و شرجی و همراه با وزش باد و در مناطق ساحلی و جنوبی آسمان صاف با افزایش رطوبت و شرجی توام با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۴۵ درجه و ایذه با ۲۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شدند. پیش‌بینی می‌شود دمای هوای امروز اهواز حداکثر به ۴۵ درجه سانتی‌گراد و حداقل به ۲۴ درجه سانتی‌گراد برسد. حداکثر رطوبت اهواز نیز ۹۱ درصد گزارش شد.

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: همهچنین میزان رطوبت در شهرهای امیدیه ۹۰ درصد، ماهشهر ۸۹ درصد، شادگان ۸۸ درصد، بستان ۸۷ درصد، هندیجان ۸۵ درصد و شوش ۷۷ درصد اعلام شد.