احداث ۶۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب بندرامام

خورنا: مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: با اجرای ۶۰ کیلومتر شبکه نوین دفع فاضلاب در بزرگترین بندر دریایی استان بیش از ۳ هزار خانوار در شهر بندرامام از خدمات مدرن و بهداشتی دفع فاضلاب برخوردار شدند.

محمدعلی صنیعی‌نژاد با بیان این مطلب اظهارداشت: به‌منظور ارتقای شاخص‌های بهداشتی، پایداری در بهره‌برداری و افزایش سطح خدمات‌رسانی به مردم عملیات احداث شبکه و انشعابات فاضلاب شهر بندرامام از سال‌گذشته با اعتبار ۳۲۸ میلیارد ریال از محل اعتبار مشارکت‌های مردمی آغاز شد و در حال حاضر با احداث ۶۰ کیلومتر خطوط شبکه اصلی، فرعی و انشعابات از پیشرفت نسبتا خوبی برخوردار است.
وی با بیان این‌که با تلاش عوامل اجرایی و همراهی و همکاری مسئولین شهری و مردم بندرامام اکثر مناطق این شهر از شبکه نوین و استاندارد دفع فاضلاب برخوردار شده‌اند، افزود: خوشبختانه همزمان با اجرای خطوط فرعی، انشعابات خانگی مناطق ۷۰۰ دستگاه، ۱۲۸ دستگاه، مناطق چمران، فرهنگیان، مقداد، خیابان‌های شاهد، فاز ۳ و ۴ و تعاونی‌های شیلات و حقگو به شبکه جدید فاضلاب متصل و وارد مدار بهره‌برداری شده‌اند.
صنیعی‌نژاد ادامه‌داد: برای اتمام شبکه فاضلاب هم‌اکنون ۱۰ جبهه فعال کاری در شهر بندرامام مشغول احداث ۲ ایستگاه پمپاژ با پیشرفت ۵۰ درصدی و اجرای کلکتورهای اصلی شهر و واقع در خروجی ۴۳ و ۹۰ هکتاری، فاز یک به سمت فاز ۴، بلوار کمربندی و آیت الله طالقانی هستند و امیدواریم تا پایان سال دیگر مناطق بندرامام از خدمات پیشرفته فاضلاب برخوردار شوند.
وی اظهارداشت: ۹۰ درصد حفاری‌های معابر شهر بندرامام پس از اجرای خطوط اصلی و فرعی و واگذاری انشعابات ترمیم و آسفالت شده است و مناطق باقی‌مانده نیز به‌زودی اصلاح می‌شود.
گفتنی است با اجرای ۱۵۸ کیلومتر شبکه نوین دفع فاضلاب در شهر بندرامام جمعیتی بالغ بر ۱۳۵ هزار نفر تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار می‌گیرند.