فرهنگیان با تربیت نسل جوان نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت کشور دارد

خورنا: فرماندار اهواز گفت: فرهنگیان با تربیت نسل جوان نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت کشور دارد فرهنگیان با تربیت نسل جوان نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت کشور دارد.

عبدالعزیز فدعمی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهواز که در محل پژوهش‌سرای غدیر ناحیه دو اهواز برگزار شد اظهار کرد: خدمات فرهنگیان در تربیت نسل جوان نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت کشور دارد و لازم است همه دستگاه‌های اجرایی در این راستا با آموزش و پرورش همکاری کنند.

وی افزود: در همین راستا همه دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان به‌منظور آماده سازی برای بازگشایی مدارس برنامه‌ریزی و اقدام کرده‌اند.

فرماندار اهواز در خصوص لحاظ تدابیر بهداشتی مدارس تصریح کرد: تیمی متشکل از کارشناسان آموزش سلامت، بهداشت محیط و بهداشت مدارس به همراه نماینده آموزش و پروش از مدارس بازدید کرده و نواقص بهداشتی را مشخص می‌کنند.

وی سنجش بدو ورود دانش آموزان شهری و روستایی، آموزش سرایداران، بهسازی بهداشتی مدارس روستایی و برنامه ریزی در راستای آموزش سلامت و ارتقا دانش بهداشتی دانش آموزان و خانواده‌ها را از جمله سایر اقداماتی برشمرد که در راستای تأمین بهداشت و سلامت دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش و مراکز بهداشتی شرق و غرب اهواز انجام می‌شود.

فدعمی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس از سی و یکم شهریورماه خاطر نشان کرد: به لحاظ همزمانی ایام مذکور با زمان بازگشایی مدارس، این ایام فرصت مناسبی برای یادآوری خاطرات و حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به دانش آموزان است.

وی در پایان گفت: در هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی نظیر نهضت خاطره‌گویی فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در مدارس، صبحگاه مشترک یک‌هزار و ۵۰۰ نفره دانش‌آموزان بسیجی، دیدار با خانوده‌های شهدا و برگزاری نمایشگاه‌ها و مسابقات مختلف در مدارس پیش بینی و برنامه ریزی شده است.