نماینده اهواز در مجلس: صنعت و کشاورزی مهم‌ترین صنایع برای ایجاد اشتغال هستند

خورنا: نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، صنعت و کشاورزی را مهم‌ترین صنایع برای ایجاد اشتغال در استان خوزستان دانست.

سید شکرخدا موسوی اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال در استان خوزستان صنعت و کشاورزی مهم‌ترین صنایع هستند.

وی در ادامه به بیان برخی از مشکلات شهر اهواز پرداخت و گفت: مهم‌ترین کارهایی که در شهرستان اهواز در حال پیگیری است یکی بحث آب دیگری نیز فاضلاب است که برای رفع مشکل فاضلاب اهواز جلساتی با مسئولان مختلف در دولت داشته‌ایم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی به بحث اشتغال در شهرستان اهواز اشاره کرد و افزود: یکی از موارد دیگر که برای رفع آن در حال پیگیری هستیم مشکل بیکاری جوانان است که برای حل این معضل و ایجاد اشتغال باید شهرک‌های صنعتی در شهرهای مختلف حوزه انتخابیه فعال شوند.

وی اضافه کرد: در بخش اشتغال با دولت یازدهم مذاکراتی انجام داده‌ایم که قرار شد فعلا در استان خوزستان پروژه‌های غیر متعارف انجام نشود تا صنایعی که دچار مشکل شده‌اند سر و سامان بگیرند و به مرحله اشتغال زایی برسند بعد به سراغ گام‌های بعدی بروند.

موسوی تاکید کرد: صحیح نیست صنایع بزرگی که در استان خوزستان وجود دارد را‌‌ رها کنیم و به مشکلاتشان رسیدگی نشود ولی کار دیگری را شروع کنیم.

*به سرانجام رسیدن قطار شهری اهواز

به گفته نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، برای به سرانجام رسیدن قطار شهری اهواز نیز کارهایی در حال پیگیری است.

وی در ادامه به کارهای انجام شده در شهرستان کارون پرداخت و گفت: در این شهرستان در حال تثبیت نهاد‌ها و ارگان‌ها هستیم و این کار را دنبال می‌کنیم تا ادارات به صورت کامل مستقر شوند.

عضو کمیسون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه ۴ میلیاردی سال گذشته شهرستان کارون، در سال جدید به ۴۰ میلیارد تومان رسیده که ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

موسوی افزایش بودجه شهرستان کارون را کوچک‌ترین خدمتی دانست که به مردم ولایت مدار این خطه در سال جدید انجام شده است.

وی افزود: پس از استقرار کامل ادارات و ارگان‌های دولتی به تدریج شهرستان کارون توسعه می‌یابد و کارهای عمرانی در آن انجام خواهد شد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، کارون را یک شهرستان فنی دانست و بیان کرد: بزرگ‌ترین شیلات و بزرگ‌ترین مجموعه گاومیش داری خاورمیانه و کشور ایران در این شهرستان قرار دارد که از امتیازات ویژه آن محسوب می‌شود.

به گفته وی، بیمارستان سینا که از قبل بوده و در حال تکمیل شدن است و چندین شرکت توسعه نیشکر در این شهرستان وجود دارد که در ایران بی‌سابقه است.

موسوی عنوان کرد: مطمئن باشید با این پناسیلی که شهرستان کارون دارد در سال‌های آینده توسعه خوبی پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس ایجاد اشتغال را کار دولت عنوان کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی کارش قانون گذاری است ولی وقتی قانونی تصویب شود و توسط دولت اجرا نشود فایده‌ای ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی صنعت و کشاورزی را مهم‌ترین صنایع برای ایجاد اشتغال در استان خوزستان دانست و اظهار کرد: باید طوری برنامه ریزی شود که جوانان را برای انجام کار کشاورزی تشویق کنیم یعنی زمین و تسهیلات بانکی در اختیارشان قرار دهیم تا کار کنند.