برداشت خرما در خوزستان آغاز شد

خورنا: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: برداشت خرما در ۴۳ هزار هکتار از نخلستانهای خوزستان آغاز شد.

عبدالحلیم کوتی اظهار کرد: برداشت خرما در خوزستان در حالی آغاز شده که برداشت خارک در برخی شهرهای استان همچنان ادامه دارد.

کوتی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال حدود ۲۰۰ هزار تن خارک، رطب و خرما از نخلستانهای استان برداشت شود، گفت: کاهش پدیده گرد و غبار، بارندگی مناسب اردیبهشت، ایجاد شرایط مناسب برای موقعیت زمانی تلقیح و از بین بردن کنه، اجرای طرحهای اصلاح باغهای نظیر هرس، تکریب، تغذیه، مدیریت کف باغ و پوشش خوشه از دلایل افزایش ۱۰ درصدی تولید خرما در استان خوزستان باشد.

وی با اشاره به اینکه خوزستان رتبه نخست کشور را در تولید خرما و سطح زیر کشت نخیلات دارد، افزود: استعمران، برحی، بریم، کبکاب، زاهدی و گنطار از انواع خرمای تولید شده در استان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: آبادان با ۶۷ هزار و ۷۷۸ تن، شادگان با ۵۴ هزار و ۹۷ تن، اهواز با ۳۰هزار و ۹۶۷تن و خرمشهر با ۱۰ هزار و ۳۵۰ تن بیشترین میزان تولید خرما را در خوزستان دارا هستند.

کوتی عنوان کرد: برداشت محصول خرما تا اواخر مهر در شهرهای آبادان، شادگان، ماهشهر، خرمشهر، اهواز و بهبهان ادامه دارد و ۵۰ درصد صادرات خرمای کشور سهم این استان است.