انجمن شعر زنان در خوزستان راه‌اندازی شود

خورنا: رییس کتابخانه مرکزی استان خوزستان بر راه‌اندازی انجمن شعر زنان در خوزستان، برگزاری همایش و انتخاب شعرای زن و تألیف و گردآوری کارنامه شعر زنان استان تأکید کرد.

منصور کوهی‌رستمی شب گذشته در نشست نقد و بررسی کتاب نمای درشت؛ آنتولوژی شعر زنان خوزستان گفت: کتابخانه‌های عمومی خوزستان طی یک سال گذشته فعالیت‌هایی را در حوزه فرهنگی با محوریت توسعه و گسترش کتاب و کتابخوانی انجام داده که از جمله می‌توان به نقد و بررسی، معرفی و رونمایی از کتاب‌های مختلف اشاره کرد که این فعالیت‌ها با همکاری بیش از ۴۰ کانون ادبی فعال در سطح استان در حال پیگیری است.

وی افزود: در کتابخانه مرکزی خوزستان نیز چند برنامه خوب را در سطح ملی و استانی داشتیم که «خطبه‌های خون» و نقد و بررسی کتاب «ذوالفقار بر خواب ابریشم» از جمله آن‌ها است و امروز نیز کتاب «نمای درشت؛ آنتولوژی شعر زنان خوزستان» تألیف افسانه نجومی مورد نقد قرار می‌گیرد. همچنین تا پایان شهریور نقد یکی از کتاب های وحید کیانی شاعر خوزستانی را در سطح ملی خواهیم داشت.

رییس کتابخانه مرکزی خوزستان، با اشاره به این که آن چه در خصوص شعر و ادبیات شعری زنان وجود دارد از دو مقوله «زن در شعر» و «شعر زنان» قابل بررسی است، تصریح کرد: کتاب نمای درشت کتاب خوبی در حوزه شعر زنان می‌باشد که زن در شعر استان را هم معرفی کرده و نیز بخشی از آثار و اشعار زنان را آورده و نقدی بر آنها زده است.

او با بیان این که با توجه به عقبه طولانی خوزستان در حوزه شعر و شاعری و حضور زنان شاعر بسیاری که در این کتاب معرفی شدند جا دارد از این دست کارها در استان به شکل بهتری انجام شود، بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با توجه به رویکرد فرهنگی که طی یک سال گذشته داشته آمادگی خود را در معرفی و نقد و بررسی کتاب‌ها در سطح استان اعلام می‌کند.

کوهی‌رستمی با رایاه سه پیشنهاد به زنان شاعر استان خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی انجمن شعر زنان در خوزستان، برگزاری همایش و انتخاب شعرای زن به صورت سالانه یا دوسالانه و تألیف و گردآوری کارنامه شعر زنان استان می‌توان جایگاه شعر زنان را در کشور و استان پیدا کرد و این کارها با همت زنان و شاعران خوب خوزستانی قابل اجرا می‌باشد.