تشکیل ستاد بزرگداشت هفته گردشگری در خوزستان

خورنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تشکیل ستاد بزرگداشت هفته گردشگری در این استان خبر داد.

افشین حیدری اظهار کرد: ستاد بزرگداشت هفته گردشگری خوزستان قرار است برنامه‌ریزی برای بهتر برگزار شدن برنامه‌هایی به این منظور را بر عهده داشته باشد.

وی با اشاره به نحوه برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه گفت: همه حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان برای بزرگداشت این هفته وارد عمل می‌شوند و از توان همه استفاده خواهیم کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، صنعت گردشگری را صنعت نخست جهان دانست و افزود: در حال حاضر در جهان با استفاده از صنعت گردشگری درآمدهای کلانی به‌وجود می‌آید و به این دلیل باید بکوشیم تا صنعت گردشگری به صنعت نخست کشور تبدیل شود و این قابلیت در خوزستان وجود دارد که از این نظر پیشرفت کند.

* از سایر دستگاه های اجرایی نیز استفاده خواهد شد

حیدری با اشاره به اینکه توسعه گردشگری فعالیتی بین بخشی است، افزود: برای برگزاری برنامه‌های هفته گردشگری در خوزستان نیازمندیم تا سایر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های همسو و مرتبط با این هفته دعوت خواهند شد، عنوان کرد: در تلاش هستیم تا برنامه‌های مورد نظر را برای اجرا تدوین کنیم و سپس دستگاه‌های اجرایی را برای فعالیت و ایفای نقش در این هفته دعوت به همکاری کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان با اشاره به اینکه هفته گردشگری سال جاری باید با سال‌های گذشته متفاوت باشد، خاطر نشان کرد: در سال جاری رویکردها در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تغییر کرده است و توجه بسیار زیاد نجفی، ریاست سازمان به این بخش باعث می‌شود تا اهتمام ویژه‌ای به این بخش شود.

* سرمایه گذاری در بخش گردشگری نیاز اساسی است

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری را باید بر پایه بخش خصوصی برنامه‌ریزی کرد، افزود: باید تلاش کنیم تا صنعت گردشگری در خوزستان رونق گیرد و این مهم تنها با حضور موثر و فعال گردشگران امکان پذیر است.

حیدری با تاکید بر اینکه خوزستان توانمندی این مهم را دارد، گفت: خوزستان محیط‌های بکری دارد که حتی هنوز گردشگر پای به آنها نگذاشته و باید برای حضور گردشگران این فضاها آماده‌سازی شوند.

وی در پایان بیان کرد: به همین منظور همایش بزرگ سرمایه گذاری در صنعت گردشگری و میراث فرهنگی خوزستان را برگزار خواهیم کرد.