اعزام حجاج خوزستانی از ۲۶ شهریور / اعزام با ۱۰ پرواز از اهواز به مدینه

خورنا: مدیر کل سازمان حج و زیارت خوزستان از اعزام حجاج خوزستانی، ۲۶ شهریور از فرودگاه بین‌المللی اهواز به مدینه منوره خبر داد.

ناصر حویزاوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعزام حجاج خوزستانی حج تمتع از ۲۶ شهریور آغاز خواهد شد.

وی افزود: امسال تمام حجاج خوزستانی از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز در قالب ۱۰ پرواز به مدینه منوره اعزام می‌شوند.

این مقام مسئول از اعزام ۲ هزار و ۹۰۰ زائر خوزستانی به حج تمتع خبر داد و گفت: این حجاج در قالب ۲۵ کاروان از سراسر خوزستان به سفر معنوی حج اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعزام حجاج خوزستانی از ۲۶ شهریور آغاز می‌شود تصریح کرد: همه زائران خانه خدا تا ۳۱ شهریور ماه به عربستان رهسپار می‌شوند.

مدیر کل سازمان حج و زیارت خوزستان خاطر نشان کرد: این حجاج، افراد کسانی هستند که تا قبل از دهم دی ماه سال ۱۳۸۴ برای تشرف به خانه خدا در عربستان ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مابقی افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند در سال‌های بعد به حج اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای اعزام و اسکان زائران خانه خدا پیش بینی شده است.

حویزاوی با اشاره به این مطلب که تمام حجاج خوزستانی در مدینه قبل اعزام می‌شوند اضافه کرد: همه زائران خوزستان از فرودگاه بین‌المللی اهواز عازم مدینه منوره می‌شوند تا در مناسک حج ابراهیمی امسال حضور یابند.

وی یادآور شد: با توجه به انجام کارهای توسعه خانه کعبه در مکه مکرمه امسال ۲۰ درصد از سهمیه حجاج تمام کشور‌ها کم شده است.

به گفته مدیر کل سازمان حج و زیارت خوزستان، کار آموزش حجاج خوزستانی و مسئولان کاروان‌ها و عوامل اجرایی از ۱۷ فروردین ماه آغاز شده و حجاج آموزش‌های لازم را برای تشرف به این سفر معنوی دیده‌اند.

وی در ادامه تقارن هفته حج با دهه کرامت را به فال نیک گرفت و ولادت با سعادت کریمه اهل حضرت فاطمه معصومه (س) را به همه شیعیان تبریک گفت.

حویزاوی تاکید کرد: میانگین تحصیلات کسانی که به حجاج خدمات دهی می‌کنند کار‌شناسی است که آموزش‌های لازم از جمله بهداشتی، روانشناسی و میهمان داری را در دوره‌های مختلف فرا گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه برای اعزام زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات هماهنگی‌هایی با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و استاندار این استان انجام می‌شود گفت: حدود ۱۰۰ نفر کار خدمات رسانی به حجاج استان خوزستان را در سفر معنوی حج بر عهده دارند.

مدیر کل سازمان حج و زیارت خوزستان بیان کرد: قرار است جلسه با مدیرکل فرودگاههای استان خوزستان نیز داشته باشیم که آخرین هماهنگی‌ها برای اعزام و بازگشت حجاج خوزستانی از طریق فرودگاه اهواز انجام شود.

به گفته وی، تمام مراحل کار اعزام حجاج به سفر معنوی و زیارتی حج طبق زمان بندی صورت گرفته در حال انجام است.

حویزاوی در ادامه به حضور روحانیون در کاروان‌های حج تمتع اشاره کرد و افزود: به این منظور برای کاروان‌ها شهرهای عرب نشین روحانیون مسلط به زبان عربی در نظر گرفته شده است و برای بقیه کاروان‌ها نیز روحانیون فارسی زبان حضور دارند.

وی گفت: در کاروان‌های حج تمتع با توجه به تعداد نفرات روحانیون آقا و خانم از یک تا سه نفر حضور دارند و به سئوالات زائران پاسخ می‌دهند.

مدیر کل سازمان حج و زیارت خوزستان در ادامه به زمان بازگشت حجاج خوزستانی اشاره کرد و اظهار داشت: زائران خانه خدا از تاریخ یکم تا پنجم آذر ماه از سفر معنوی خود باز می‌گردند.