مجوز گمرک دزفول صادر شد

خورنا: نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز تاسیس گمرک در این شهرستان از سوی معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رییس کل گمرک ایران خبر داد.

عباس پاپی زاده ضمن تشریح پتانسیل و ظرفیت های بی شمار شهرستان دزفول در زمینه کشاورزی و نیز وجود واحدهای کشت و صنعت ، صدور مجوز گمرک برای دزفول را فرصتی برای توسعه صادرات این شهرستان دانست.

وی ضمن تشریح پیگیری به عمل آمده در این راستا افزود:در تاریخ بیست و هفتم مرداد ماه کد مستقل گمرک دزفول صادر و به اداره ذیربط در استان خوزستان ابلاغ گردید.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : پس از راه اندازی گمرک ، کلیه مراحل اداری جهت صادرات کالای تجار و صاحبان صنایع به خارج از کشور از جمله اظهارنامه ،صدور پروانه ارزیابی کالا در دزفول انجام

می شود.

گمرک یکی از مهمترین زیر ساخت های اساسی در راستای اشتغالزایی و توسعه صادرات در دزفول است که به عنوان گامی بلند در راستای بین المللی شدن فرودگاه دزفول نیز نقش موثری دارد.

پاپی زاده همچنین از ارتقای اداره راه و شهرسازی دزفول به معاونت اداره کل خبر داد و گفت: ارتقای اداره راه و شهرسازی دزفول به معاونت اداره کل موجب استقلال این اداره از مرکز استان خوزستان شده و نقش مهمی در پیگیری وظایف و انجام امور در بخش راه و شهرسازی دارد.

وی افزود: پیگیری برای ارتقای سایر ادارات شهرستان از جمله اداره آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اداره ورزش و جوانان به معاونت اداره کل ادامه دارد.