جزئیات نشست مجمع نمایندگان خوزستان با وزیر نفت

خورنا: در گفت و گو با رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان جزئیات دیدار هفته گذشته اعضای این مجمع با وزیر نفت تشریح شد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت یازدهم که به منظور معارفه و ارائه گزارش هفته گذشته به بهارستان رفته بود طی نشستی با مجمع نمایندگان استان خوزستان درباره مسائل فنی در منطقه نفت خیز جنوب و اقدامات صنعت نفت در خصوص پروژه های عمرانی و عام المنفعه با نمایندگان مجلس گفت و گو کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در این خصوص به شانا گفت: آخرین وضعیت صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و پالایش با حضور وزیر نفت بررسی و به منظور تسریع در روند توسعه پروژه های در آستانه بهره برداری در خوزستان، تبادل نظر شد.

اسماعیل جلیلی با بیان این که صنعت نفت به خصوص در خوزستان نیازمند شتاب در سرمایه گذاری است، تصریح کرد: باید برای افزایش ظرفیت تولید، برای به کارگیری واحد های تولیدی اهتمام بیشتری شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان موضوع بکارگیری منابع انسانی متخصص و دانشگاهی بومی را نیز از محورهای مطرح شده در این نشست بیان کرد و گفت: بهره مندی از نیروی های بومی در چهارچوب قانون ضمن رضایت مردم از صنعت، سبب کاهش هزینه ها نیز خواهد شد.

* استفاده از مدیران با تجربه با رویکرد نگاه به درون صنعت نفت

وی بحث کمک های عمرانی واحد های بهره برداری نفت و گاز به پروژه های عام المنفعه استانی را از دیگر سرفصل های این نشست بیان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت های مدیریتی با تجربه در صنعت نفت با رویکرد نگاه به درون نفت از جمله موضوعاتی بود که نمایندگان با وزیر نفت مطرح کردند.

جلیلی با اشاره به این که دغدغه های وزیر نفت در خصوص صنعت نفت در مجمع مطرح شد، افزود: برنامه هایی برای کاهش محدودیت های تحریم در بخش نفت، مورد بحث و بررسی قرار گرفت که بویژه از این جهت نشست وزیر نفت با نمایندگان استان خوزستان مثبت و سازنده بود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به اینکه پیشنهاد برگزاری این نشست از سوی مجمع بود، افزود: خوزستان به عنوان خاستگاه انرژی ایران دغدغه های فراوانی در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و آب و برق دارد، بنابراین تلاش نمایندگان استان بر این است که با وزرای اصلی و مرتبط با این مقوله ها به منظور مدیریت شرایط موجود و همگرایی مجلس و دولت برای حل معضلات، رایزنی کنند.

جلیلی انسجام اعضای مجمع را برای توسعه منطقه ای و فنی، سازنده و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به طور حتم وزرایی که تجربه کافی را دارا هستند اهمیت و جایگاه مجلس را به خوبی تحلیل می کنند از این رو تلاش برای گسترش تعامل با %