آغاز شمارش معکوس برای افتتاح موزه مسجدسلیمان

خورنا: سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان گفت: در خبری که از سوی معاون میراث فرهنگی خوزستان در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شده وی اعلام کرده که موزه مردم‌شناسی مسجدسلیمان افتتاح شده است.

غلام‌رضا جلیلی‌نیا اظهار کرد: این در حالی است که موزه مردم‌شناسی مسجدسلیمان قرار است ۱۰ روز دیگر با حضور مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان و نماینده این شهرستان افتتاح شود.

جلیلی‌نیا در خصوص وضعیت کنونی این موزه گفت: این موزه از نظر امکانات امنیتی تکمیل شده و به گفته مسؤولان میراث به چیزی نیاز ندارد.

وی ادامه داد: افشین حیدری به عنوان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در طول این یک ماه واقعاً پیگیر افتتاح موزه مسجدسلیمان بود و انصافاً او و همکارانش زحمت بسیار زیادی در این زمینه کشیدند که الحق جای قدردانی و تشکر دارد.

جلیلی‌نیا ادامه داد: در حال حاضر موزه‌ای که قرار است افتتاح شود موزه مردم‌شناسی است اما ما می‌خواهیم که این موزه، موزه میراث هم باشد.

سخنگوی انجمن دوستداران میراث یادآوری کرد: مسجدسلیمان دارای دو تاریخ است؛ اولی تاریخ نفت است که بیش از چند صد سال قدمت دارد و دومی تاریخ دوران باستان که ۲۵۰۰ ساله است و آثار زیادی هم از آن دوران به جای مانده است.

وی اضافه داد: ما آثار زیادی از دوران تاریخی گذشته داریم که در حال حاضر در موزه‌های شوش و تهران از آن‌ها نگه‌داری می‌شود اما می‌خواهیم که موزه مسجدسلیمان علاوه بر مردم‌شناسی موزه میراث هم باشد چراکه علاقه‌مندان زیادی در مسجدسلیمان وجود دارند و خواهان این هستند که این آثار از موزه‌های تهران و شوش به موزه خودمان بازگردند.