حجازی: ساخت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در خوزستان

خورنا: استاندار خوزستان از ساخت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر خبر داد و گفت: بخش مسکن مهر در دولت یازدهم نیز با‌‌ همان میزان یارانه ادامه خواهد داشت.

سیدجعفر حجازیدر هفتمین نشست شورای مسکن استان با بیان اینکه ماه رمضان و از همه مهم‌تر گرمای بیش از حد هوا باعث شده بود که روند ساخت مسکن مهر در استان تعطیل شود، اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا روند کند مسکن مهر استان در فصل پاییز جبران شود.

وی با اظهار امیدواری نسبت به برطرف شدن مشکلات روند ساخت مسکن مهر تصریح کرد:‌ البته بخشی از تعلل در ساخت مسکن مهر به تغییر دولت بر می‌گردد که در چندماه اخیر اظهارات بسیاری در خصوص ادامه این طرح صورت گرفته بود.

حجازی با تاکید بر اینکه در سال ۹۱ سهم تخصیصات استانی در بخش مسکن مهر تنها ۳۲ درصد بود، اظهار کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که خوزستان با وجود تمام مشکلات به لحاظ تعداد واحد مسکن مهر پس از تهران رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار خوزستان در ادامه از وجود ۱۰ هزار واحد در شهرهای تازه تاسیس شیرین شهر و رامین خبر داد و گفت: عمده واحدهای مسکن مهر در استان‌های دیگر در شهرهای تازه تاسیس است.

حجازی با اشاره به اینکه شهرهایی همچون اندیمشک و بهبهان هزینه آماده‌سازی زیادی ندارند، افزود: در استان شهرهایی نظیر ماهشهر، هندیجان، بندرامام و آبادان هزینه آماده‌سازی بالایی دارند.

وی ضمن تقدیر از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و مدیران بانک‌ها گفت: اینکه خوزستان توانسته است در شرایط سخت به عنوان استان دوم کشور در زمینه مسکن مهر مطرح شود برای ما بسیار حائز اهمیت است.

استاندار از ساخت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر خبر داد و گفت: در دولت یازدهم نیز‌‌ همان میزان تسهیلات و اعتبار به بخش مسکن مهر اختصاص داده شده است.

وی خطاب به مدیران بانک‌های استان گفت: بانک‌های استان به صورت پیامکی با اعضا در ارتباط باشند و آن‌ها را از چگونگی روند کار مطلع کنند.

حجازی تعهدات استانداری خوزستان را مسائل زیرساختی و روبنایی عنوان کرد و افزود: اعضا باید مطلع باشند که پایان کار گرفتن و فروش اقساطی کردن به سود آن‌ها است.