عضو شورای شهر آبادان: شیرازی و محمدیان امروز در صحن علنی شورای شهر آبادان

خورنا: عضو شورای شهر آبادان از حضور دو گزینه شهرداری آبادان، محمودرضا شیرازی شهردار فعلی و اقبال محمدیان معاون پیشین شهردار اهواز در جلسه صحن علنی شورای آبادان نام برد.

عبدالحسین مکوندی اظهار کرد: امروز بین ساعت ۱۱ تا ۱۲ جلسه معرفی برنامه‌ها و نظرات دو تن دیگر از گزینه‌های شهرداری است، محمودرضا شیرازی شهردار فعلی آبادان و اقبال محمدیان که در سوابق اجرایی خود معاون شهرداری اهواز را دارد و هم اکنون نیز در شهرداری اهواز مشغول به کار است.

وی افزود: جلسه امروز نیز چون دو جلسه قبلی علنی و با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان با تشکر از حضور فعال اصحاب رسانه و خبرنگاران در جلسات علنی شورا و محک زدن گزینه‌های شهرداری تصریح کرد: اکثر گزینه‌هایی که برای تصدی و مدیریت پست شهرداری آبادان دعوت شده‌اند در یک سطح هستند و برنامه‌های ویژه‌ای ندارند.

* در حال آنالیز گزینه‌های شهرداری هستیم

وی ادامه داد: با تجربه ۲۰ ساله کار در شهرداری فعلا تصمیم در انتخاب شهردار نداشته و همچنان همه اعضا در حال آنالیز کردن برنامه‌ها و دیدگاه‌های گزینه‌های شهرداری هستند.

مکوندی با اظهارنظر در خصوص گزینه‌های مدیریت شهرداری آبادان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه گزینه‌ها در شهرهایی پایین‌تر از آبادان و در شهرداری‌هایی با درجات کمتر از شهرداری این شهر فعالیت داشته و مشغول به کار بوده‌اند انتخابمان را باید با دقت نظر بیشتری انجام دهیم.

وی ادامه داد: البته بنا بر مهلت قانونی تا نوزدهم شهریورماه سال جاری فرصت داریم تا نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره عملکرد شهردار کنونی آبادان خاطرنشان کرد: محمودرضا شیرازی تاکنون اقدامات خوبی در این شهر انجام داده و طبق حضور در جلسه شورا برنامه‌های خود را نیز ارائه داده است.

وی اضافه کرد: به هر حال برای انتخاب شهردار نظر اکثریت شورا مهم است و باید سعی کنیم تا در این زمینه بهترین تصمیم گرفته شود.

مکوندی در خصوص غیبت برخی از اعضای شورای شهر در نخستین جلسه ارائه برنامه‌ گزینه‌های شهرداری تصریح کرد: جلسه یازدهم شهریورماه سال جاری بنا به درخواست خود این اعضا برگزار شد اما متاسفانه این افراد از حضور در جلسه امتناع ورزیدند.

* حضور خبرنگاران در جلسات علنی شورا مطلوب است

وی بار دیگر به حضور اصحاب رسانه در این جلسات اشاره کرد و گفت: حضور فعال خبرنگاران بسیار خوب بود و گزینه‌ها باید این موضوع را در نظر داشته باشند که دوربین‌های دیگری نیز موجود است که عملکرد آنان را کاملا رصد و برنامه‌ها و اقداماتشان را ارزیابی می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان ادامه داد: در همین راستا شهرداری که انتخاب می‌شود باید بیشترین تلاش خود را برای ارائه بهترین عملکرد اجرایی کند و با شورای شهر و اصحاب رسانه تعامل مطلوبی داشته باشد.

وی همچنین عنوان کرد: اعضای شورای شهر آبادان با هم اختلاف نظر دارند اما این روند هیچ خللی در مجموع نظرات و عملکرد آنها وارد نمی‌کند و در نهایت متحد و منسجم خواهند بود.

مکوندی اضافه کرد: ما مدیون مردم هستیم زیرا برگزیده خود آنها بوده و باید برای ارائه بهترین خدمت رسانی به شهروندان مطمئن‌ترین گزینه را برای مدیریت شهرداری انتخاب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه عملکرد شهردارهای پیشین در این شهر به جرات می‌توان گفت آبادان دیگر محل آزمون و خطا نیست.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان در پایان گفت: ملاک انتخاب شهردار، رای گیری و کسب حداکثر آراست.