صادرات ماهی مید از مرز شلمچه به کشور عراق

خورنا: فرماندار هندیجان از صادرات ماهی مید از مرز شلمچه به کشور عراق خبر داد.

بهروز فرج‌اللهی از صادرات ماهی مید از مرز شلمچه به کشور عراق خبر داد و اظهار کرد: میزان صادرات این نوع ماهی بیش از یک میلیون تن بوده است.

وی افزود: همچنین میزان ۵ هزار کیلو ماهی زبیدی، سبیتی، هامور و سنگ سر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

فرماندار هندیجان در ادامه با توجه به اهمیت صنعت شیلات در این منطقه عنوان کرد: صنعت شیلات از کهن‌ترین صنایع در هندیجان بوده است که قدمت آن به سال‌ها پیش می‌‌رسد.

وی افزود: منطقه بحرکان که در جنوب هندیجان قرار دارد نیز از مناطق مهم گردشگری و صید میگوی صورتی و انواع دیگر میگوهای مرغوب منطقه خلیج فارس به ‌شمار می‌‌رود که در حوزه صیادی هندیجان واقع است.

فرج‌اللهی با بیان اینکه سالن عمل ‌آوری و کارگاه انجماد و بسته‌‌بندی میگوی صادراتی و قایق‌‌های مجهز صیادان در این منطقه بیش از نیم قرن است که به صادرات میگو اشتغال دارند، تصریح کرد: میگوی این منطقه برای تعداد زیادی از اهالی اشتغالزایی مناسبی را فراهم آورده است.

وی در ادامه گفت: ماهی‌‌های خوراکی و میگو در صیدگاه‌‌های هندیجان به صورت فراوان صید می‌‌شوند که از مهم‌ترین آنها می‌‌توان به ماهی قباد، راشگو، حلوای اشاره کرد و این امر با توجه مسئولان می‌‌تواند زمینه ‌ساز پیشرفت بیش از پیش ابعاد اجتماعی و اقتصادی منطقه باشد.