اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به شهر تاریخی شوش

خورنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای شهر تاریخی شوش خبر داد.

افشین حیدری اظهار کرد: در سال جاری بخش زیادی از اعتبارات میراث فرهنگی خوزستان به شهر تاریخی شوش سوق داده شده است تا مشکلات این کهن شهر تاریخی تا حد زیادی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه مرمت آثار تاریخی این شهر تاریخی در اولویت نخست است، تاکید کرد: به همین منظور بیش از ۲۵ درصد اعتبارات مرمت سال جاری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان به شوش اختصاص یافته است.

حیدری با بیان اینکه باید این شهر تاریخی را برای ارائه پرونده به یوسنکو و ثبت جهانی آماده سازی شود عنوان کرد: در برنامه ریزی‌های انجام شده شوش بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان تصریح کرد: کار نگارش پرونده ثبت جهانی شهر شوش در حال انجام است و در تلاش هستیم تا کامل‌ترین پرونده برای ارائه به یونسکو نوشته شود.

حیدری در پایان گفت: برای ثبت جهانی آثار تاریخی شوش می‌کوشیم تا از توان همه دوستداران میراث فرهنگی برای اطلاع رسانی عمومی در زمینه مزایای ثبت جهانی و… استفاده کنیم.