نامگذاری خیابان ها و میادین شهر ساری به نام اماکن خوزستان

خورنا: جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور با اشاره به رشادت های رزمندگان مازندرانی در عملیات های متعدد دفاع مقدس، از مسئولان شهری خواست تا خیابان ها و میادین شهر ساری را به یادمان های دفاع مقدس نامگذاری کنند.

سردار عبدالله ملکی شامگاه پنج شنبه در یادواره شهدای گمنام و ۴۳ شهید منطقه مهدی آباد ساری، اظهار کرد: شهدا همواره حاضر و ناظر بر اعمال بوده بنابراین حفظ و احیا ارزش های دفاع مقدس بر همگان واجب است.
وی افزود: مبلغان با تبلیغ فرهنگ دینی توانستند خط مقاومت و عاشورا را معرفی و نسل به نسل انتقال دهند.

این راوی دفاع مقدس با تاکید بر حفظ و ماندگاری یادواره های شهدا و کاروان های راهیان نور، تصریح کرد: اگر این ارزش های متعالی دفاع مقدس فراموش شود، دیگر چیزی از ارزش ها برای ملت باقی نخواهد ماند.

ملکی با اشاره به اینکه جوانان رشید خطه قهرمان پرور مازندران همواره در تمامی فتوحات و رزم ها علیه صدام غاصب، حضوری حماسی داشتند، گفت: برای پاسداشت و زنده نگه داشتن این ارزش های متعالی باید خیابان، میدان یا مجتمعی فرهنگی ورزشی به نام یادمان های دفاع مقدس نامگذاری شود.

وی با بیان اینکه جوانان غیور مازندران در حماسه آزادی خرمشهر افتخارات بی بدیلی آفریدند، افزود: بهتر است مسئولان شهری ساری یا مازندران، یکی از خیابان ها و میادین شهر را به خرمشهر تغییر نام دهند.

جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه کشور با اعلام اینکه اروندکنار قدمگاه شهدای لشگر پیروز و ظفرمند ۲۵ کربلا بوده است، تصریح کرد: اقتدار و افتخاری که این لشگر قهرمان در اروندکنار آفریده تا سالیان متمادی در ذهن ها و خاطره ها باقی خواهد ماند که شایسته است نام میدانی در ساری یا مازندران به اروندکنار تعلق گیرد.

وی با اشاره به تقدیم ۶۵۰ شهید خطه لاله خیز مازندران در عملیات های منطقه مریوان در غرب کشور، افزود: فتح سوسنگرد مرهون رشادت های رزمندگان و بسیجیان غیور مازندرانی بوده که باید به نوعی این خاطرات را برای جوانان با نامگذاری کوچه و خیابان های شهرهای استان یادآوری کرد.

ملکی از اصحاب رسانه خواست تا با مصاحبه با رزمندگان و نیروهای حزب اللهی شهرهای استان از مسئولان بخواهند تا در نامگذاری خیابان ها و میادین شهر ساری به یادمان های دفاع مقدس اهتمام جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: شرمنده شهدا و خانواده های گرانقدر آنان هستیم و عظمت و اقتدار این مردان مرد باید در یادواره های شهدا بروز عینی پیدا کند.

این راوی دفاع مقدس با تاکید بر قرائت وصیت نامه های شهدا در یادمان ها و یادواره های شهدا، گفت: جوانان با تاسی از این وصایا، زندگی سعادتمندانه و نیک بختی را برای خود ترسیم کنند.

یادواره شهدای گمنام و ۴۳ شهید منطقه مهدی آباد ساری، همه ساله به همت جوانان حزب اللهی و مکتبی، هیئت محوری قمر بنی هاشم (ع) ساری برگزار می شود.

در این مراسم جمعی از مسئولان شهری ساری نظیر مهدی عبوری شهردار ساری، مسعود پیری و مسعود مدینه اعضای شورای اسلامی شهر ساری در دوره چهارم نیز حضور داشتند.

حضور خانواده های شهدای مهدی آباد و آحاد مردم حزب اللهی و دوستدار مکتب اهل بیت و ایثار و شهادت در این مراسم پرشور بود.