دفتر تجاری منطقه آزاد اروند در بصره راه‌اندازی می‌شود

خورنا: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند از راه‌اندازی دفتر هماهنگی و تجاری این سازمان در استان بصره و در نیمه دوم امسال خبر داد.

سیدعلی موسوی گفت: این دفتر با هدف سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی به تجار، بازرگانان و صنعتگران شرکت‌های ایرانی به ویژه خوزستانی، آبادانی و خرمشهری که قصد فعالیت در بخش سرمایه‌گذاری، تجارت و صنعت در بصره را دارند، ایجاد می‌شود.

وی افزود: به منظور تسریع در امر فعالیت تجار، بازرگانان و صنعتگران در استان بصره هماهنگی‌های لازم برای انجام کار و سرمایه‌گذاری با واحدها و ادارات مرتبط در این استان توسط این دفتر انجام می گیرد.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود از برپایی ۱۰ نمایشگاه تخصصی در نیمه دوم سال جاری در منطقه آزاد اروند به‌عنوان دیگر کارهای قابل اجرا توسط این سازمان نام برد و اظهار کرد: نمایشگاه‌هایی همچون؛ ساختمانی و صنایع وابسته، لوازم تزئینی و جانبی خودرو، سنگهای تزئینی کاشی و سرامیک، صنعت خرما و بسته بندی و صنایع دستی گردشگری، اقوام ایرانی سوغات و هدایا از جمله این نمایشگاه‌ها به شمار می‌رود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: تمامی مجوزهای لازم برای برپایی این نمایشگاه‌ها در سایت اقتصادی منطقه آزاد اروند صادر شده و کارهای ابتدایی نیز صورت گرفته است.

موسوی یادآور شد: اعزام هیات‌های تجاری ایرانی به عراق و پذیرش هیات‌های تجاری عراقی با هدف توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری انجام می‌گیرد.

وی از تلاش برای اتمام و بهره برداری از دو پروژه سرمایه گذاری شده در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: کارخانه تولید پارچه‌های تهیه بنر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی (چینی) یکی از این کارخانه‌ها است که با راه اندازی گام نخست آن (تولید پارچه‌های تهیه بنر) علاوه بر رفع نیاز داخلی، امکان صادرات آن به عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد.

وی از تولید ساندویچ پنل(گام دوم) و آبیاری مکانیزه (گام سوم) به عنوان سایر بخش‌های این کارخانه نام برد که در آینده‌ای نزدیک اقدام و به بهره برداری می‌رسد.

موسوی افزود: در زمان حاضر یکی از شرکت‌های هلدینگ با هدف ساخت سردخانه، واحد بسته‌بندی، ایجاد نمایشگاه دائمی خدمات موتوری از جمله پمپ بنزین، اتوشویی، سرویس، تعویض روغن، خدمات عمومی به خودروها و ایجاد فروشگاه های کوچک برای ارائه خدمات به زوار ایرانی و عراقی در شلمچه اقدام به ساخت و ساز کرده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند از رفع مشکلات سخت افزاری در منطقه شلمچه از جمله تردد یکسره در خاک عراق، ۲۴ ساعته شدن فعالیتهای تجاری صدور ویزای شش ماهه برای فعالان اقتصادی به عنوان سایر کارهای صورت گرفته در جهت تسهیل امور تجاری و اقتصادی در این منطقه عنوان کرد.