حیدری عنوان کرد: محوطه‌های تاریخی خوستان در اولویت ثبت ملی قرار دارد

خورنا: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان محوطه های تاریخی در معرض خطر در اولویت پرونده‌های استان برای طرح در شورای سیاست گذاری ثبت آثار است.

افشین حیدری با اشاره به پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی خوزستان مبنی‌بر برگزاری شورای سیاستگذاری ثبت آثار کشور در استان اظهار کرد: در این همایش که قرار است برای نخستین‌بار در نیمه دوم امسال در خوزستان برگزار می‌شود، اولویت با طرح پرونده محوطه‌های تاریخی در معرض خطر با هدف نجات بخشی این آثار است.

وی افزود: برگزاری این شورا در استان آثار بسیار مثبتی در این حوزه برای خوزستان به ارمغان خواهد داشت و آثار تاریخی آن را کشور معرفی خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اضافه کرد: به طور مثال کسی باور ندارد که اهواز دارای بافت تاریخی است اما در جریان برگزاری این شورا فرصت داریم که این تصور را تغییر دهیم.

حیدری با بیان اینکه در دو سه سال گذشته مهمترین بخش از پروسه ثبت اثر آثار تاریخی شورای سیاستگذاری بوده‌است، گفت: تاکنون هفت همایش شورای ثبت در استانهای مختلف برگزار شده که اولین آن در استان اصفهان و آخرین شورای ثبت در استان تهران بوده است.

وی تاکید کرد: هر استان سالانه سهمیه محدودی برای ثبت آثار دارد که حدود چهار اثر است اما در صورتی که این شورا در خوزستان برگزار شود به خوزستان سهمیه ویژه اختصاص می یابد که ثبت ۳۰ اثر است.