شیرازی: آغاز کار مجدد احداث پارکینگ طبقاتی آبادان

خورنا: شهردار آبادان از آغاز کار مجدد احداث پارکینگ طبقاتی در این شهر که مدت‌ها متوقف شده بود همزمان با سالروز شکست حصر آبادان خبر داد.

محمودرضا شیرازی اظهار داشت: برای آغاز کار مجدد احداث پارکینگ طبقاتی آبادان بیش از ۱۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سال ۸۹ که وارد شهرداری آبادان شدم مردم آنچنان که باید و شاید از وضعیت شهرداری و شورای شهر راضی نبودند اما با تغییر و تحولاتی که در دستور کار قرار دادیم خوشبختانه امروز وضعیت کاملاً متفاوت است.

شهردار آبادان تصریح کرد: امروزه با اتفاقات خوبی که توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر آبادان رخ داده است مردم از وضعیت موجود بسیار راضی هستند که این امر جای بسیار خوشحالی و افتخار دارد.

گوشه‌ای از اقدامات

وی با اشاره به گوشه‌ای از اقدامات انجام شده توسط این شهرداری در آبادان تصریح کرد: ۲ ماه پیش طی بازدیدی که از منطقه الوانیه شهر داشتیم این رضایتمندی را به خوبی و وضوح می‌شد در چهره ساکنان این منطقه مشاهده کرد.

شیرازی عنوان کرد: از سال ۸۹ تاکنون بیش از ۳۱ پارک و میدان را در سطح شهر احداث کرده‌ایم که از پایان جنگ تحمیلی تاکنون، این اقدام بی‌نظیر و بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اقدامات انجام گرفته در راستای افزایش سرانه فضای سبز در این شهر عنوان کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی تا سال ۸۹ این شهر دارای ۴۱ هکتار فضای سبز بود که این رقم تا به امروز به ۸۶ هکتار رسیده است.

مدیر سامانه شهری آبادان گفت: با توجه به اقداماتی که در دستور کار قرار داده‌ایم و اگر با همین روند پیش برود تا ۲ سال دیگر سرانه فضای سبز در آبادان به ۹۶ هکتار می‌رسد که رکورد قبل از انقلاب را نیز خواهد شکست.

وی با بیان این‌که در ۶ ماه گذشته نیز ۱۰ دستگاه مینی‌بوس و ۲۱ دستگاه اتوبوس را به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اضافه کرده‌ایم، گفت: سازمان تاکسیرانی این شهرستان در مدت یاد شده مجهز به سیستم CPS شده است.

شیرازی با بیان این‌که تا پیش از سال ۸۹ آبادان فقط به یک زمین اسکیت واقع در بلوار دهداری مجهز بود، عنوان کرد: امروز زمین‌های اسکیت آبادان به پنج زمین رسیده است.

مدیر سامانه شهری آبادان با اشاره به این‌که در مدت زمان یاد شده سامانه ارتباطی ۱۳۷ شهرداری تنها یک پیامگیر کامپیوتری بود، افزود: این سامانه امروز به نیروی انسانی مجهز شده و شکل اورژانس فوریت‌های خدمات شهری به خود گرفته است.

وی با بیان این‌که اجرای سیستم مکانیزه پسماند شهرداری (کارخانه پردازش ۱۵۰ تنی) را در دستور کار قرار داده‌ایم، اظهار داشت: آبادان در این زمینه بعد از اهواز دومین شهر استان محسوب می‌شود و رکوددار است.

شهرداری به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست

شهردار آبادان همچنین عنوان کرد: تقاطع غیرهمسطح امام رضا (ع) که عملیاتی بی‌نظیر است نیز در بدترین شرایط اقتصادی و تحریم‌ها در شهر اجرایی شد و به بهترین شکل ممکن تقدیم همشهریان شد.

وی عنوان کرد: تدوین سند چشم‌‌انداز شهری را نیز در دستور کار داریم و در این زمینه با وجود تمام مخالفت‌های صورت گرفته تلاش مضاعفی انجام خواهیم داد تا همه به‌زودی به مزایای این طرح پی ببرند.

شیرازی با بیان این‌که شهرداری آبادان به هیچ جریان سیاسی مرتبط نیست، افزود: در تمام این مدت تمام سعی‌مان بر این بوده است که با مردم با صداقت رفتار کنیم و جلوی بسیاری از جریانات سیاسی که سنگ‌اندازی می‌کردند برای خدمت‌رسانی مضاعف به شهروندان ایستادگی کنیم.

مدیر سامانه شهری آبادان گفت: حجم خرابی‌های این شهر به حدی زیاد است که با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته، اقدامات اجرایی شده کمتر به چشم می‌آیند.

وی عنوان کرد: کمبود اعتبارات، کارشکنی‌ها، جریانات سیاسی، سوءمدیریت‌ها و بسیاری از مشکلات این چنینی شهرداری را در زمان خدمت‌رسانی درگیر خود کرده است اما از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و نخواهیم بود.