برگزاری کلاس‌های نجوم برای کودکان و نوجوانان امیدیه

خورنا: مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امیدیه از برگزاری کلاس‌های نجوم برای کودکان و نوجوانان این شهرستان خبر داد.

منصوره محمدی اظهار کرد: نوجوانان امیدیه از فعالیت‌های علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک این شهرستان استقبال می‌کنند.

وی با بیان این که دانش آسمان و ستارگان و اتفاقاتی که در سیارات دیگر می‌افتد یا به زبانی دیگر، علم نجوم به اندازه‌ عمر انسان قدمت دارد افزود: امروزه با رشد و پیشرفت تکنولوژی، حقایق بسیاری توسط انسان کشف شده است که روز به روز بر لذت این علم می‌افزاید.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امیدیه ادامه داد: در فصل تابستان در روزهای سه شنبه هر هفته این دانش جذاب به بچه‌های نوجوان پسر معرفی شد و کسانی که در جستجوی این دانش بودند روز به روز علاقه‌مندتر از گذشته در این برنامه شرکت کردند.

این مسئول فرهنگی، آشنایی با صورت‌های فلکی، مثلث تابستانی و زمستانی، پیدا کردن ستاره قطبی و جهت شمال، آشنایی با منظومه شمسی و فاصله های نجومی و… را از جمله مواردی معرفی کرد که اعضای نوجوان در کلاس‌های کانون تحت نظر مدینه شریفات مربی نجوم آموزش و پرورش فرا می‌گیرند.

محمدی در ادامه از دیگر فعالیت‌های این مرکز سخن گفت و توضیح داد: در فعالیتی عملی کتاب سنجاق‌ها نوشته سید حسین میر قاسمی در کارگاه کاردستی معرفی شد و کودکان و نوجوانان به وسیله‌ی سنجاق‌ها اشکال مختلف طراحی کردند.

وی همچنین از ساخت عروسک توسط اعضای دختر این مرکز در کارگاه های کاردستی این مرکز خبر داد و خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها در جهت پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان تا پایان تابستان امسال در این مرکز ادامه خواهد داشت.